וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקומיקאי האמריקני-יהודי קארל ריינר הלך לעולמו בגיל 98

30.6.2020 / 16:41

קרל ריינר, המוכר בין היתר משיתופי הפעולה שלו עם הבמאי מל ברוקס ואביו של הבמאי רוב ריינר, הלך לעולמו היום (שלישי) בגיל 98. הקריירה של ריינר נמשכה עשורים ובמסגרתה כתב, שיחק וביים שפע של יצירות קלאסיות

קרל ריינר. GettyImages
קרל ריינר (צילום: אימג'בנק - Getty Images)/GettyImages

הקומיקאי, שחקן, תסריטאי ובמאי קרל ריינר הלך לעולמו היום (שלישי) בגיל 98. ריינר האמריקני-יהודי פעל בתחום במשך שבעה עשורים, החל משנות החמישים כאשר היה אחד מכותבי הקומדיות הטלוויזיוניות של סיד סיזר. מלבד ריינר מנה חדר הכותבים של סיזר את אחת הרשימות המפוארות בתולדות הטלוויזיה, כולל ניל סיימון, וודי אלן ומל ברוקס. ריינר נשאר חבר קרוב של ברוקס לאורך השנים, והצמד גם יצר את אחד המערכונים האיקוניים אי פעם, "האיש בן ה-2000".

החברים קרל ריינר ומל ברוקס בתמונה עדכנית עם חולצות "חיי שחורים חשובים"

ב-1961 יצר והפיק את הסיטקום המכונן בטלוויזיה האמריקנית, "התוכנית של דיק ואן דייק", שהפכה לכוכבים את ואן דייק ואת מרי טיילר מור ששיחקה לצדו. במקביל שיחק ריינר בסרטים כמו "מטורף מטורף מטורף העולם" (1963), "הרוסים באים, הרוסים באים" (1966), ובשנות ה-2000 שיחק בסדרת סרטי "אושן" לצד ג'ורג' קלוני, בראד פיט ויתר הכוכבים. ריינר גם זכה להצלחה רבה כבמאי קולנוע בשנות ה-70 וה-80. הוא היה שותף לכתיבה וביים כמה מסרטיו המצליחים ביותר של סטיב מרטין, כולל הסרט הראשון בכיכובו, "השלומיאל" (1979).

לאורך הקריירה הארוכה שלו זכה ריינר בפרסים רבים, בכללם תשעה פרסי אמי, פרס גראמי ופרס מארק טוויין להומור אמריקני. הוא היה אביהם של השחקן והבמאי רוב ריינר, הסופרת אנני ריינר והאמנית לוקאס ריינר, וכן סבה של טרייסי ריינר.

קרל ריינר. GettyImages
קרל ריינר (צילום: אימג'בנק - Getty Images)/GettyImages
קרל ריינר. GettyImages
קרל ריינר עם בנו רוב (צילום: אימג'בנק - Getty Images)/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully