וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיצוצים בחדשות 13: גם ברק רביד ודני רופ זומנו לשימוע לפני פיטורים

5.7.2020 / 13:09

במסגרת תכנית הקיצוצים בחדשות 13 נשלחו היום זימונים לשימוע לפני פיטורים למספר עובדים בחברה ובהם ברק רביד, דני רופ, נעמה איזנברוך, סמדר פלד, איתי ורד ואלי ראכלין. הם נוספו לעקיבא נוביק ולטלי מורנו שעזבו. חדשות 13: "נאלצים להיפרד מאנשי מקצוע מעולים"

מחאת עובדי חדשות 13 ורשת על הקיצוצים הדרמטיים/מחאת עובדי חדשות 13 ורשת על הקיצוצים הדרמטיים

(בסרטון: עובדי חדשות 13 משביתים את עבודתם כמחאה על הקיצוצים הדרמטיים עליהם הכריזה ההנהלה)

במסגרת תכנית הקיצוצים בחדשות 13 נשלחו היום (ראשון) זימונים לשימועים לקראת פיטורים למספר מעובדי החברה, ובהם הכתב המדיני ברק רביד, החזאים הוותיקים דני רופ ונעמה איזנברוך, כתבי מגזין שישי סמדר פלד ואיתי ורד, ומגיש ועורך מבזקי החדשות אלי ראכלין. גם ניר בכר, עורך מהדורת השבת, ועמית אהרונסון, החתום על מוסף האוכל, יעזבו את החברה.

דני רופ מסר בתגובה: "כרגע מזג האוויר סוער אבל בקרוב תזרח השמש ומזג האוויר יהיה נוח".

שמות אלה נוספו לכתב הפרלמנטרי עקיבא נוביק שהודיע ביום רביעי בחשבון הטוויטר שלו: "פוטרתי הערב מחדשות 13. מי שמחפש עיתונאי יד שנייה עם ותק של עשור וחצי במקצוע והתמחות בחדשות, מוזמן לפנות אלי. תודה מראש", כתב. לאחר כמה דקות הוסיף: "האמת היא שטכנית התפטרתי. אבל לא רציתי לשבור את התבנית של טלי מורנו". גורם בחדשות 13 אמר לוואלה! תרבות כי הרקע לכך הוא שהנהלת החברה הודיעה לנוביק שהוא מועמד לפיטורים.

כנס דיגיט. ניב אהרונסון
זומן לשימוע. ברק רביד/ניב אהרונסון

ביום שני הודיעה טלי מורנו כי פוטרה מהחברה. מורנו יצאה לחופשת לידה בתחילת השנה אולם לא חזרה ממנה. לפני חופשת הלידה היא הייתה אחת ממגישות המהדורה המרכזית של חדשות 13 לצד תמר איש שלום. מאז 2013 הגישה את המהדורה המרכזית לסירוגין עם איש-שלום. באחרונה עברה המהדורה עברה להגשה זוגית של איש שלום עם אודי סגל.

ועד עובדי חדשות 13 מסר לעובדים: "כל העובדים שלא קיבלו היום מכתב זימון לשימוע (למעט מספר קטן של חריגים שכבר עודכנו על כך בע"פ) - אינם נמצאים בסיכון לפיטורים מהחברה, והם נכנסים למסלול החסינות הקבוע בהסכם הקיבוצי, למשך שנה וחצי, על פי התנאים המפורטים בו. אנו מקווים כי באופן שבו נוהל התהליך יהיה כדי לאפשר פרידה מכובדת מהעובדים המפוטרים, לצד ודאות מרחיקת לכת לעובדים הנשארים".

מחדשות 13 נמסר: "בימים אלו אנו נמצאים בעיצומו של תהליך התייעלות לא פשוט, ארגונית ופרסונלית. אנו נאלצים להיפרד מאנשי מקצוע מעולים. מן הראוי, ומפאת צנעת הפרט, שנמשיך לנהל את התהליך בתוך הארגון, ולא מחוצה לו".

עוד בוואלה!

אחרי טלי מורנו: העיתונאי עקיבא נוביק פוטר מחדשות 13

לכתבה המלאה
דני רופ חדשות 13. רשת 13, צילום מסך
"כרגע מזג האוויר סוער". דני רופ/צילום מסך, רשת 13

ביום שני נמנעה השביתה בחדשות 13 לאחר שהושג הסכם פשרה בין ועד עובדי חדשות 13 וארגון העיתונאים לבין מנכ"ל חדשות 13 ישראל טוויטו, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות. על פי ההסכם, יפוטרו 42 עובדים. מאז, בעקבות הפעלת תכנית הפרישה מרצון ירד מספר הנכללים ברשימה ל-37. עוד סוכם כי יוגדל היקף השידורים של חברת החדשות ברשת. שלוש הרצועות שמפיקה חדשות 13 - "חדשות ארבע", "היום שהיה" ו"המטה המרכזי" - יישארו בהפקת החברה, כשאליהן תצטרף המהדורה המוקדמת בשעה חמש, שמופקת כעת על ידי רשת ומוגשת על ידי שרון גל, לאחר שעד אפריל הופקה על ידי חברת החדשות והוגשה על ידי יעקב אילון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully