וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחין הסרטים וזוכה האוסקר אניו מוריקונה הלך לעולמו בגיל 91

6.7.2020 / 10:05

המלחין האיטלקי, זוכה פרס אוסקר לשם כבוד על מפעל חיים ופרס אוסקר לפסקול הטוב ביותר, הלך לעולמו בגיל 91. הוא הלחין את המוזיקה למאות סרטים קלאסיים, ביניהם "הטוב, הרע והמכוער", "סינמה פרדיסו", "הבלתי משוחדים" ו"שמונת השנואים" של טרנטינו

טריילר רשמי של "הטוב הרע והמכוער"/.

המלחין האיטלקי אניו מוריקונה, זוכה פרס אוסקר לשם כבוד על מפעל חיים ופרס אוסקר לפסקול הטוב ביותר, הלך לעולמו בגיל 91. מוריקונה התפרסם בעיקר בזכות הפסקולים שכתב לסרטים. הוא כתב מוזיקה ליותר מ-500 סרטים וסדרות, ביניהם עשרות מערבונים מצליחים, ונחשב לאחד הגדולים שבתחומו. בין השאר הוא הלחין את המוזיקה לסרט הקלאסי "הטוב, הרע והמכוער" (1966).

בין יתר הסרטים שלהם הלחין מוזיקה: "בעבור חופן דולרים" (1964), "היו זמנים במערב" (1969), "המשימה" (1986) בכיכובם של רוברט דה נירו וליאם ניסן שעליו הוא הועמד לאוסקר, "הבלתי משוחדים" (1987) של בריאן דה פלמה עם מועמדות נוספת לאוסקר, "סינמה פרדיסו", "הדבר", "קשור אותי אהוב אותי" של אלמודובר, "באגסי" ועוד ועוד. הבמאי קוונטין טרנטינו נהג לשלב מנגינות של מוריקונה בחלק מסרטיו. לסרטו השמיני של טרנטינו, "שמונת השנואים" (2015), מוריקונה הלחין את הפסקול.

ב-2007 קיבל פרס אוסקר לשם כבוד על תרומתו למוזיקה בקולנוע. הוא המלחין השני בהיסטוריה של טקסי האוסקר שמקבל פרס על מפעל חיים. ב-2015 קיבל פרס אוסקר נוסף, על הפסקול שהלחין לסרטו של טרנטינו "שמונת השנואים".

אניו מוריקונה. AP
אגדה. אניו מוריקונה/AP

*כהצדעה למוריקונה, yes 3 ישדר לזכרו ביום שישי הקרוב (10.7) מבחר מסרטיו, החל מ-16:50 - "הטוב, הרע והמכוער", "הצלפים" ו"שמונת השנואים". כל הסרטים הללו זמינים כבר כעת ב-VOD של חברת הלוויין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully