וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אברי גלעד היה נחמד אליי, אבל מה שהוא אמר זאת גזענות וצריך לפעול נגד האמירות שלו"

12.7.2020 / 0:00

לקראת יום הבסטיליה, עמנואל אלבז-פלפס התארחה בפודקאסט של וואלה! תרבות להסביר למה היא "צרפוקאית גאה", למה חובה להציב גבולות לאברי גלעד, למה אומרים שהיחס שלה לסקס יותר צרפתי מישראלי ולמה היתה נותנת במה למרין לה-פן

בעוד יומיים, ב-14 ביולי, תחגוג צרפת את יום הבסטיליה, החג הלאומי שלה. לרגל זאת, התארחה בפודקאסט שלנו מי שהיא אולי הצרפתייה הכי בולטת כיום בישראל - עמנואל אלבז-פלפס, שעלתה לארץ בגיל 18 ומאז עובדת בתפקידים שונים בתקשורת. כיום היא עורכת ומגישת פינה בתוכנית "מצד שני" של גיא זוהר בכאן 11, ומנחת התוכנית "משחק חוץ" בערוץ הכנסת.

אלבז-פלפס מספרת בין השאר על השינוי בתגובות שהיא מקבלת על מוצאה - מ"מה פתאום עזבת את פריז בשביל ישראל" ל"תגידי, לא פחדת לדבר עברית כשחיית בצרפת"?, על המפגש הטראומתי שלה עם מרין לה-פן והפמלייה האנטישמית שלה; ועל הצורה השונה לחלוטין בה מתייחסים בשתי המדינות לסקס ולבגידות.

כמובן שגם לא יכולנו להתעלם מהדיאלוג המתמשך והסוער בינה לאברי גלעד, כאורחת בתוכנית שלו ולאחר מכן ברשתות החברתיות. "אברי תמיד היה מאוד נעים אליי ונתן לי את הבמה, אבל לדברים שהוא אמר אין הגדרה אחרת חוץ מ'גזענות'. כשאתה אומר דברים גזעניים זאת גזענות, גם אם תצדיק את זה בכל דרך שתרצה, ואלה בעיני דברים שלא צריכים לעבור", היא אומרת. "אברי גלעד הוא לא הסיפור. הגזענות הממסדית שלא מקבלת נזיפה וגנאי זה הסיפור. אנחנו חייבים לשים גבולות כחברה, אבל הרשות השנייה נתנה גושפנקא לאמירות של אברי גלעד בכך שלא פעלה נגדן, וזה מה שמצער ומכעיס אותי - לא המגיש עצמו. באמת לא מעניין אותי מי המגישה או המגישה. לא סתם יש רשות שנייה, ואם היא קיבלה תלונות אז היא צריכה לפעול".

וגם: למה היא גאה להיות "צרפוקאית", מה ההבדלים הדרמטיים בין סיקור פיגועים בישראל ובצרפת והאם היא היתה מסכימה לראיין את מרין לה-פן.


עקבו אחר הפודקאסט באפליקציות: הרשמו בספוטיפיי. הרשמו באפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully