וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון משפטי נוסף של זאב נחמה על תמיר קליסקי: אתניקס תוכל להשתמש בשם הלהקה

9.7.2020 / 16:23

בית המשפט העליון דחה את ערעורם של האחים קליסקי כנגדם, בו טענו כי לחברי הלהקה אין זכות להשתמש בסימן המסחרי "אתניקס". ביהמ"ש אישר את הקביעה של המחוזי ולפיה לחברי הלהקה יש זכות כזאת

אתניקס/כתב: שגיא בן נון, צלם: אבי כהן

(בסרטון מעל: זאב נחמה ותמיר קליסקי באחת מפגישותיהם בבית משפט)

ניצחון נוסף לזאב נחמה ולחברי להקת אתניקס: בית המשפט העליון דחה היום (חמישי) את ערעורם של האחים תמיר ודרור קליסקי כנגדם.

הערעור של האחים קליסקי היה על פסק הדין של בית המשפט המחוזי בתל אביב, שניתן באפריל 2019, ובו נדחו הרוב המוחץ של תביעותיהם והם חויבו בהוצאות משמעותיות, בהן - דרישתם לפירוק אתניקס, לאסור שימוש על ידי הלהקה בסימן המסחרי שלה, לאסור השמעת שיריה, ודרישתו של תמיר להעברת עשרה אחוזים מרווחי הלהקה אליו באופן אישי. עם זאת, בית המשפט הורה בשנה שעברה כי על אתניקס להעביר עשרה אחוזים מההכנסות נטו מההופעות של אתניקס, ולא פחות מ-2,000 שקלים להופעה, לחברת שולטן, שבבעלות תמיר קליסקי, דרור קליסקי וזאב נחמה, כל אחד שליש.

להקת אתניקס. יח"צ, עיבוד תמונה
זאב נחמה שוב ניצח את תמיר קליסקי. אתניקס/עיבוד תמונה, יח"צ

ההיבט העיקרי של הערעור היה סביב טענת האחים קליסקי כי לחברי אתניקס - זאב נחמה, גל הדני ויורם פויזנר - אין זכות להשתמש בסימן המסחרי "אתניקס", בטענה שבשל הסכם מ-2012 הזכות קיימת רק לחברת שולטן. בית המשפט העליון אישר את הקביעה של בית המשפט המחוזי ולפיה לחברי אתניקס יש זכות לעשות שימוש בסימן המסחרי. את חברי אתניקס ייצגו עו"ד ד"ר יוסי כהן ועו"ד אוהד מחרז.

ורד רקנאטי היימן, המנהלת של תמיר קליסקי, מסרה בתגובה: "פסק הדין של בית המשפט העליון בנוגע לסימן המסחרי 'אתניקס' מתייחס אך ורק לסוגיית ה'רשות' שימוש בסימן המסחרי 'אתניקס', באשר לשימושו על ידי להקת אתניקס. פסק הדין איננו גורע במאומה מהבעלות הבלעדית של חברת 'שולטן' על הסימן המסחרי אתניקס. בעלי המניות של 'שולטן' בחלקים שווים הינם: תמיר קליסקי, אחיו דרור קליסקי וזאב נחמה, ולשלושתם זכויות שוות לרבות בסימן המסחרי 'אתניקס'. יתרה מכך, ללא קשר לפסק הדין של בית המשפט העליון, מובהר שבין הצדדים עדיין מתנהלים הליכים משפטיים בערכאות השונות, לרבות תביעה שהוגשה נגד זאב נחמה ואחרים, בסכומים גבוהים, וטרם התקבל פסק דין".

עורכי הדין יוסי כהן ואוהד מחרז, שייצגו את חברי אתניקס, מסרו בתגובה: "בית המשפט העליון סיים היום את המחלוקות העיקריות בין תמיר קליסקי, זאב נחמה ואתניקס, ודחה את כל טענותיו של קליסקי באופן מוחץ. כפי שהצענו לקליסקי בעבר, מוצע לו שוב להתמקד במוזיקה ולא בתביעות סרק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully