וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הסרטון הגזעני: הוקפאו צילומי סדרה לכוכב הילדים "רוי בוי"

12.7.2020 / 11:40

הסרטון הגזעני, שבו תועד כוכב הילדים רועי עוז ("רוי בוי") כשהוא שואל את ילדיו האם הם מעוניינים להאכיל ילדים בדואים, מעורר סערה - ובערוץ "ג'וניור" הוחלט לעצור את צילומי העונה החדשה לתכניתו של רוי בוי. ראש מועצת אל-קסום הגיש תלונה במשטרה נגד רוי בוי

אתר רשמי

הסרטון הגזעני, שבו תועד כוכב הילדים רועי עוז ("רוי בוי") כשהוא שואל את ילדיו האם הם מעוניינים להאכיל ילדים בדואים בזמן שילדים מהפזורה מתקבצים סביב רכבם, מעורר כצפוי סערה. בעקבות זאת, הוחלט בערוץ ג'וניור להקפיא את צילומי העונה הבאה של תוכניתו. במקביל הגיש ראש מועצת אל-קסום תלונה במשטרה נגד רוי בוי. "אוי לילדים שרוי בוי הוא המודל לחיקוי שלהם", אמר ראש המועצה, סלאמה אל-אטרש. "אוי להורים שלוקחים את ילדיהם להופעות שבהם משתתף האיש הזה. זה סרטון בזוי של איש בזוי. ההתנצלות שלו לא מקובלת ולא מתקבלת".

רונית ארבל, דוברת ערוץ ג'וניור, אישרה כי צילומי העונה הבאה לתכניתו של רוי בוי הוקפאו: "הסדרה של רוי בוי משודרת בערוץ ג'וניור. עונה נוספת תוכננה להצטלם אך נעצרה אמש עם היוודע דבר הסרטון. ערוץ ג'וניור מצר מאד על הדברים שנאמרו על ידי רוי בוי וסולד מתוכן הדברים. התנהלות מסוג זה אינה מקובלת בשום צורה ואופן על הערוץ שחרט על דגלו את ערך הכבוד ההדדי, הסובלנות והשוויון לכל אדם באשר הוא, ללא הבדל דת, גזע ומין. עם זאת נדגיש כי רוי בוי הביע את צערו העמוק והכנה וביקש סליחה על אופן התנהלותו. יצוין כי בימים הקרובים תתקיים פגישה בין מנהלי הערוץ לרוי בוי באשר לעתיד שיתוף הפעולה".

כוכב הילדים עצמו כבר הספיק לפרסם פוסט בפייסבוק שבו התנצל מעומק לבו: "בשעות האחרונות מתרוצץ ברשת סרטון מטיול משפחתי פרטי מלפני חמש שנים. אני רוצה להביע את צערי העמוק על הדברים הנאמרים בו, הם אינם ראויים להיאמר. זו לא דרכי לחנך כך את ילדי וזו לא הדרך לחנך אף ילד אחר. דרכי היא דרך של אהבת אדם ובדרך זו אמשיך ללכת".

רוי בוי. ניר יהב
התנצל. רוי בוי/ניר יהב

חברי כנסת מהרשימה המשותפת תקפו את כוכב הילדים. יו"ר רשימת בל"ד, ח"כ אמטאנס שחאדה, צייץ בטוויטר: "כך נראית גזענות עמוקה. כך מתנהגים אנשים שחונכו על ברכי התפיסה של עליונות יהודית. וכך השנאה למיעוט הלאומי-ילידי בארץ הזו עוברת מדור לדור. אחר כך מתפלאים שמתייחסים לפלסטינים כמו אל חיות. כך זה מתחיל. ונגד זה אנחנו נאבקים".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן מסרה כי הסרטון "משקף איך מגדלים דור שלם של גזענים שרואים באחר נחות. כך נהגו הקולוניאליסטים הלבנים באפריקאים. הגזענות הבוטה והדה-הומניזציה שרואים בסרטון מצטרפים לדיכוי ולעוני המחפיר של הציבור הערבי הבדואי בנגב. הגזענות הניצול והנישול הם חלק מאותו משטר".

  • עוד באותו נושא:
  • בדואים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully