וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה יהיה עם העונה השנייה של 'טהרן'? אני מלא חששות וחרדות"

16.7.2020 / 0:00

דני סירקין, במאי להיט הענק של כאן 11, התארח בפודקאסט של וואלה! תרבות וסיפר על התגובות המפתיעות באיראן, על המסרים הביקורתיים נגד ישראל, על סצינות הסקס ועל המכשולים שעומדים בפני העונה השנייה. האזינו

התרבות הטלוויזיונית מעניקה הרבה פחות משקל לזהות הבמאי מאשר התרבות הקולנועית, אבל כמובן שמאחורי כל מצלמה של כל סדרה מצליחה עומד במאי או במאית, שיש להם תרומה מכריעה לאיכות היצירה. זה נכון גם במקרה של "טהרן", הלהיט המקומי הגדול של כאן 11 ושל הקיץ בכלל, אותו ביים דני סירקין - יוצר עם רזומה ארוך, שבין השאר כבר היה אחראי ל"תא גורדין", "המדרשה" ו"שטוקהולם" בין השאר, וגם הסרטים "למראית עין" ו"הללויה".

בשיא המתח, ורגע לפני שידור הפרקים האחרונים בעונה הראשונה של טהרן, התארח סירקין בפודקאסט של וואלה תרבות. הבמאי, שיצר את הסדרה יחד עם עמרי שנהר, מספר על התגובות של חבריו מן השירות הצבאי, ומנגד על התגובות באיראן, כולל הפרסי שכתב כי "בשלושים שנה של שידור ציבורי, לא הצליחו להראות את איראן כפי ש'טהרן' עשתה בשלושה פרקים". הבמאי גם מגיב בעצמו לטענות כי יש בסדרה "מסרים אנטי-ישראליים" ומגלה מה היה עושה בבירת איראן לו היה מקבל הזדמנות לבלות בה.

סירקין מדבר גם על הליהוק של ניב סולטן ושל השחקנים דוברי הפרסית, על הסקס-אפיל של הסדרה ועל סצינות הסקס שבה, ממליץ על הסרטים האיראניים שהשפיעו עליו ומסביר איך יוצרים מתח בין פרק אחד למשנהו.

וכמובן: אי אפשר בלי התייחסות לעונה השנייה, שסירקין ושותפיו נמצאים כעת בעיצומה של כתיבתה. איך ישפיעו עליה ההצלחה של העונה הראשונה, המכירה לאפל והקורונה, ולמה הבמאי כל כך חושש וחרד לקראתה?

וגם: באילו עינויים, אם בכלל, יעמוד כדי לא לגלות את הסודות שמסתתרים בשני הפרקים האחרונים, למה התייאש מהחוג לקולנוע ומה השיעורים הכי חשובים שלמד מן המורים שלו?

עקבו אחר הפודקאסט באפליקציות: הרשמו בספוטיפיי. הרשמו באפל.

דני סירקין. ורד אדיר,
הבמאי דני סירקין/ורד אדיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully