וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית אוליביה דה הבילנד ("חלף עם הרוח") מתה בגיל 104

26.7.2020 / 19:45

שחקנית הקולנוע הבריטית-אמריקנית וזוכת שני פרסי האוסקר אוליביה דה הבילנד מתה בגיל 104. היא התפרסמה בעיקר בשנות השלושים והארבעים, שיחקה בסרט "חלף עם הרוח", ובעוד 48 סרטים

אוליביה דה האבילנד. AFP
היתה מהאחרונות שנותרו מימי תור הזהב של הוליווד. אוליביה דה האבילנד/AFP

שחקנית הקולנוע הבריטית-אמריקנית וזוכת שני פרסי האוסקר אוליביה דה הבילנד הלכה לעולמה אתמול (שבת) בגיל 104. היא התפרסמה בעיקר בשנות השלושים והארבעים, היתה אחת מהשחקניות המובילות של זמנה ועד למותה היתה אחת האחרונות שנותרו מתקופת תור הזהב של הוליווד. דה הבילנד שיחקה בין השאר בסרט "חלף עם הרוח", ובעוד 48 סרטים. בסוף שנות הארבעים זכתה בשני פרסי אוסקר על משחקה בסרטים "לכל אחד את שלו" ו"היורשת". היא מתה בשנתה בביתה בפריז.

הסרט הראשון שבו שיחקה דה הבילנד היה "חלום ליל קיץ" בשנת 1935, שביים מקס ריינהרדט. בשנות השלושים השתתפה בשישה סרטים לצדו ארול פלין בבימויו של מייקל קורטיז - הראשון היה הסרט "קפטיין בלאד" שהביא להזנקת הקריירה שלה, ובהמשך "הסתערות הבריגדה הקלה", ו"הרפתקאות רובין הוד" אחד הסרטים הראשונים שצולמו בטכניקולור. הסרט המפורסם ביותר בו שיחקה הוא "חלף עם הרוח" משנת 1939, המבוסס על רומן של מרגרט מיטשל. היא גילמה את התפקיד של מלאני, עליו היתה מועמדת לראשונה באוסקר בקטיגורית שחקנית המשנה.

אוליביה דה האבילנד. ארכיון הולטון, AFP
הפסידה לאחותה באוסקר פעמיים ולא דיברה איתה עשרות שנים. אוליביה דה האבילנד/AFP, ארכיון הולטון

בשנות הארבעים שיחקה בסרטים נוספים לצד ארול פלין, בהם "שביל סנטה פה" והמערבון "הם מתו במגפיהם" בבימויו של ראול וולש. בשנת 1941 גילמה לראשונה תפקיד ראשי, בסרט "עכבו בעד השחר", ולראשונה גם הייתה מועמדת בקטיגורית השחקנית הטובה ביותר באוסקר, שאותו הפסידה לאחותה השחקנית ג'ואן פונטיין.

בשנת 1943 תבעה דה הבילנד את האחים וורנר, בבקשה לסיים את החוזה שלה עם החברה. לאחר 18 חודשי משפט בהם לא הורשתה להשתתף בסרטים, זכתה בתביעה. החלטת בית המשפט יצרה תקדים, המוכר בשם "חוק דה הבילנד", שהעניק הרבה יותר כוח לשחקנים מול האולפנים. לאחר המשפט הפכה לעצמאית.

בשנת 1946 זכתה באוסקר הראשון, על גילום אם חד הורית בסרט "לכל אחד את שלו". בשנת 1949 זכתה דה הבילנד בפעם השנייה באוסקר על תפקידה בסרט "היורשת". בתחילת שנות הארבעים החלו להתדרדר יחסיה עם אחותה, ג'ואן פונטיין. בטקס האוסקר ה-14 שוב גברה עליה אחותה באוסקר כשזכתה בו על תפקידה בסרט "חשד" של היצ'קוק. דה הבילנד באה לברך את אחותה, זכתה להתעלמות מצדה, ומאז היו בנתק מוחלט.

עוד בוואלה!

שנות הקסם: השנים הגדולות של הוליווד

לכתבה המלאה
אוליביה דה האבילנד. ארכיון הולטון, AFP
אגדה. אוליביה דה האבילנד/AFP, ארכיון הולטון

בשנות החמישים דחתה את ההצעה לשחק את בלאנש בסרט "חשמלית ושמה תשוקה", שעבר לויוויאן לי עמה שיחקה ב"חלף עם הרוח". ב-1952 עברה לגור בפריז, ומאז הקריירה שלה החלה לדעוך.

בטלוויזיה שיחקה רק בשנות השמונים, בין השאר בסרט "אנסטסיה", עליו זכתה בפרס גלובוס הזהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully