וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה הרגע הכי רדיקלי שראיתי בטלוויזיה. המוח שלי התפוצץ"

29.7.2020 / 0:00

היא מציגה רגעים שטרם נראו, כותבת מחדש את הדרך בה מציגים תקיפה מינית ומגדירה מחדש גבולות מוסריים. הבמאית הדס בן ארויה מדברת על החשיבות פורצת הדרך של הסדרה המדוברת "להרוס אותך", וגם על געגועים לקולנוע ויצירה בזמן הקורונה

מאז עלתה לאוויר "להרוס אותך" של היוצרת הלונדונית מיקיילה קול, היא הפכה לאחת הסדרות המדוברות של העת האחרונה. גם בזכות העשייה המפעימה שלה, וגם בגלל הדרך המורכבת, הסוחפת ופורצת הדרך בה היא דנה במגדר ובגזע, ב-MeToo ובהתמודדות עם תקיפה מינית.

שבעה מפרקי הסדרה כבר שודרו אצלנו ב-HOT, סלקום TV ו-yes, וחמשת הנוספים בדרך. עד אז, הזמנו לפודקאסט שלנו את הדס בן ארויה, מעריצה של "להרוס אותך" ויוצרת בזכות עצמה - של הסרט הארוך "אנשים שהם לא אני" ושל הסרט הקצר "אם נתקרב עכשיו", שהופק במסגרת פרויקט "במרחק מאה מטר" של HOT בימי הקורונה, וברשימת המועמדים לפרסי אופיר.

בן ארויה מסבירה למה "להרוס אותך" היא נקודה בזמן, איך היא כותבת מחדש ייצוג של תקיפה מינית, למה אפשר לומר שיש בה את אחד הרגעים הרדיקליים בתולדות הטלוויזיה ולמה הדרך בה היא מתייחסת להסרת קונדום ללא הסכמה בזמן האקט המיני כל כך עקרונית וחשובה.

בן ארויה מסבירה גם איך זה שהסדרה כל כך סוחפת לצפייה ומרימה למרות הנושאים הכבדים בהם היא עוסקת והגישה הלא אופטימית (אך הריאליסטית) שלה לגב המין האנושי. וגם: על המעמד הפולחני שצבר "אנשים שהם לא אני", על יצירה בזמן הקורונה, על הגעגועים לקולנוע, על הפרויקטים הבאים שלה ועל שיתוף הפעולה עם תום נשר.

הדס בן ארויה. גילי לוינסון,
יצירה בזמן קורונה. הדס בן ארויה/גילי לוינסון

עקבו אחר הפודקאסט באפליקציות: הרשמו בספוטיפיי. הרשמו באפל.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully