וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי נטפליקס, עם סרט ישראלי: "לילה בחיפה" של עמוס גיתאי יוקרן בפסטיבל ונציה

28.7.2020 / 13:45

אם לא יהיו שינויים דרמטיים, פסטיבל ונציה ייצא לדרך בתחילת ספטמבר ויהיה פסטיבל הקולנוע הגדול הראשון שמתקיים בעידן הקורונה. "לילה בחיפה" של עמוס גיתאי יוקרן בתחרות הרשמית שלו. בניגוד לשנים קודמות, אף סרט של נטפליקס לא יוצג

יחצ

(בסרטון: טריילר הסרט "ג'וקר", שזכה באריה הזהב בפסטיבל ונציה בשנה שעברה).

בגל הראשון של הקורונה, איטליה היתה המדינה האירופאית שסבלה בצורה הקשה ביותר. בגל השני, היא מאלה שהכילו את המצב בצורה הטובה ביותר. כיאה לכך, פסטיבל ונציה אמור להתקיים בעיר האיטלקית כמדי שנה בתחילת ספטמבר הקרוב, ובפורמט פיזי - מה שיהפוך אותו לפסטיבל הקולנוע הגדול הראשון שבעולם שמתנהל בצורה הזו מאז התפרצות המגיפה.

מנהלי הפסטיבל הכריזו היום על התפריט בתחרות הרשמית שלו, ואפשר למצוא בו גם שם ישראלי אחד - עמוס גיתאי, אורח קבוע בוונציה שכבר הציג בו שלל סרטים, בהם "רבין: היום האחרון" ו"רכבת קלה לירושלים" בשנים האחרונות. השנה, הוא יציג את "לילה בחיפה", שכמשתמע משמו מתרחש לאחר רדת החשיכה במועדון חיפאי בו מצטלבים שלל סיפורי אהבה, תשוקה ואלימות.

צוות השחקנים כולל את חנה לסלאו, שותפה ותיקה של גיתאי, וגם את צחי הלוי, נעמה פרייס, קלרה חורי, טום באום, הישאם סולימאן, מריה זריק, ח'אולה איבראהים, בהירה בלאסי ואחרים. מדובר בהפקה משותפת לישראל ולצרפת, כשמהצד הישראלי בין המפיקים אפשר למצוא גם את יונייטד קינג, שיפיצו את הסרט בישראל כשהדבר יתאפשר.

לילה בחיפה. עמוס גיתאי,
מתוך "לילה בחיפה"/עמוס גיתאי

בניגוד לשנים עברו, בהם הוליווד היתה דומיננטית בוונציה וערכה בה הקרנות בכורה לסרטים כמו "ג'וקר", "רומא", "סיפור נישואים" ועוד, הרי שבגלל הקורונה כמעט ואין השנה סרטים אמריקאים בפסטיבל, ונטפליקס החליטה להדיר ממנו (ומשאר הפסטיבלים) את רגליה. יוצא דופן הוא "Nomadland" של קלואי זאו, מי שיצרה את "הרוכב", אחד הסרטים הטובים של העשור הקודם, כשהפעם בתפקיד הראשי לא אחרת מאשר פרנסס מקדורמנד זוכת האוסקר. במסגרת הסכם סולידריות שנחתם לאור הקורונה, הסרט יוקרן גם בפסטיבלים של טורונטו ושל ניו יורק, שהחליטו השנה לא לנסות להתחרות ביניהם אלא לשתף פעולה.

נוסף לכך, התחרות הרשמית תציג הקרנות בכורה של סרטים לא אמריקאים של כמה מן הבולטים ביוצרים וביוצרות של הקולנוע העולמי העכשווי - מישל פרנקו המקסיקאי, מג'יד מג'ידי האיראני, קורנל מונדרוצ'ו ההונגרי ועוד. בהוריזונטי, מסגרת הצד של הפסטיבל, יוקרן הסרט הפלסטיני "עזה אהובתי", בו מככבים היאם עבאס וסלים דאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully