וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת אברושמי: עמית סגל הודיע כי יתבע שני גולשים שתקפו אותו

8.8.2020 / 23:07

הפרשן הפוליטי של חדשות 12 הודיע כי יגיש תביעת דיבה נגד שני אנשים שטענו בטוויטר שסגל מצדיק את יונה אברושמי ומכשיר את הקרקע לרצח הבא. אתמול שודר ריאיון עם הרוצח ב"אולפן שישי" ובסופו אמר סגל כי האלימות באה משני צדי המפה הפוליטית. דבריו עוררו סערה

קטע מתוך "אברמוביץ' וסגל עושים שלום", עם אמנון אברמוביץ' ועמית סגל/קשת 12

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, הודיע (שבת) כי יגיש מחר תביעת דיבה נגד שני גולשים שהשמיעו כלפיו טענות בטוויטר בעקבות דבריו של סגל באולפן שישי ששודרו לאחר ריאיון שקיים יגאל מוסקו עם הרוצח יונה אברושמי. גולשת אחת העלתה סימן שאלה האם סגל נותן במה ליונה אברושמי ובכך מכין את הקרקע לרצח מפגין, ואחר טען כי סגל בדבריו מצדיק את מעשיו של אברושמי ושל רוצחים מימין. לאחר שסגל איים בתביעת לשון הרע השניים מחקו את ציוציהם אבל סגל כתב כי "לאור הימנעותם מהתנצלות מפורשת והתנערות מההסתה והשקרים" יגיש את תביעת הדיבה. אחת מהשניים פרסמה בהמשך פוסט ובו כתבה כי היא מתנצלת על דבריה.

הרקע לדברים הוא סערה תקשורתית שפרצה לאחר שידור ב"אולפן שישי" של ריאיון שקיים יגאל מוסקו עם יונה אברושמי, שרצח בשנת 1983 את פעיל "שלום עכשיו" אמיל גרינצוויג, נשפט למאסר עולם ושחרר בשנת 2011. אברושמי אמר בריאיון למוסקו כי "המפגינים בבלפור הם חיידקים" ו"יש צעירים שילכו לבלפור וידעו מה לעשות". הוא לא הביע חרטה על הרצח בריאיון, ואמר שהוא מעריץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו. בעקבות השידור תנועת "קריים מיניסטר" הגישה תלונה על "הסתה חמורה לרצח".

לאחר שידור הכתבה אמר סגל: "יונה אברושמי הוא איש מתועב אבל הלוואי שעל כל עשר כתבות על יונה אברושמי היתה גם כתבה אחת על אודי אדיב. אני חושב שהזיכרון שלנו הוא זיכרון סלקטיבי". בעקבות הדברים ספג סגל ביקורות רבות ברשתות החברתיות, שטענו בין השאר כי סגל יוצר סימטריה בין אלימות הימין והשמאל. בנוסף, בלי קשר לסגל, התעורר ויכוח בין מתנגדים רבים לתומכים רבים בעד ונגד עצם שידור הריאיון עם הרוצח, וכן על העובדה שלא נשמע גינוי מראש הממשלה נתניהו על דבריו.

עמית סגל. צילום מסך, חדשות 12, צילום מסך
נחוש לתבוע. עמית סגל/צילום מסך, צילום מסך, חדשות 12

באשר לדברי סגל, אישה בשם מיכל בן גיגי שאלה בטוויטר אם סגל נותן במה ליונה אברושמי ובכך מכין את הקרקע לרצח מפגין, לטענתה. בעקבות כך סגל שיתף צילום מסך של הציוץ של בן גיגי וכתב: "עצה ידידותית אם אתם חברים שלה: יש לה בדיוק שעה למחוק את הדיבה הרב-שכבתית הזו ולפרסם התנצלות בטרם תוגש תביעת לשון הרע מחר בבוקר". בן גיגי הסירה את הציוץ וכתבה: "הסרתי את הציוץ לפיו יחסתי לעמית סגל את הכנת הריאיון עם אברושמי, כוונה להכשיר את הרצח הפוליטי הבא או שהוא עיתונאי חבלה. אני מתנצלת מעומק הלב על דבריי, שכללו שקרים והסתה כלפי עמית. לא הייתה לכך שום הצדקה. שוב אלפי סליחות".

בנוסף, אדם אחר בשם ערן צ'רפק צייץ טענה כי סגל מצדיק את מעשיו של אברושמי. בעקבות כך, סגל שיתף גם צילום מסך של הציוץ וכתב: "עצה ידידותית 2: אם לא תמחק בתוך שעה - תביעה בדרך". צ'רפק הסיר את הציוץ שלו.

לאחר שהשניים מחקו את ציוציהם, אך בטרם בן גיגי פרסמה את התנצלויותיה, כתב סגל: "שני גיבורי המקלדת מחקו את הציוץ. עם זאת, ולאור הימנעותם מהתנצלות מפורשת והתנערות מההסתה והשקרים, מחר תוגש נגד שניהם תביעת לשון הרע, בידי עו"ד ישגב נקדימון שכבר ייצג אותי בהצלחה רבה בהליכים המשפטיים מול יצחק לאור ואורן חזן. פוסטים שקריים ומסיתים נוספים ייבחנו גם. הכסף ייתרם כמובן".

עמית סגל, למה החלטת לתבוע את השניים דווקא עכשיו, בעוד שתוקפים אותך לא מעט ברשת? אחת מהשניים הביעה את התנצלותה, בכל זאת אתה מתכוון לתבוע אותה?

"שבוע טוב. דבריי בטויטר מדברים בעד עצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully