וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 תערוכות, 9 זוויות: מוזיאון חיפה יקדיש את כל חלליו לקורונה

17.8.2020 / 12:46

כל חללי התצוגה של מוזיאון חיפה לאמנות, 1,000 מ"ר, יוקדשו לטובת הצגתן של תשע תערוכות חדשות שיעסקו במשבר על כל נגזרותיו. בין השאר יוצגו תערוכות על ההומור שהתפתח בתגובה למצב, על הבית שלנו שהפך למשרד וחדר כושר, על האלימות נגד נשים ועל דמות העטלף

אמנות נגיפית: במוזיאון חיפה לאמנות מתקיימות בימים אלה הכנות קדחתניות למיקבץ תערוכות חדש שמוקדש כולו למשבר הקורונה ולשינוי הדרמטי שעברנו מאז פרצה המגיפה לחיינו בראשית השנה. כל חללי התצוגה של מוזיאון חיפה לאמנות, 1,000 מ"ר, יוקדשו לטובת הצגתן של תשע תערוכות חדשות שיעסקו במשבר על כל נגזרותיו ומשמעויותיו מרחיקות הלכת על חיינו.

אוצרי התערוכה אומרים כי אשכול התערוכות החדש נוצר כתגובה מיידית למשבר שפוקד אותנו וכי התערוכות יתייחסו לשינויים הרבים שהביאה איתה המגיפה: על איך ננעלנו בעל כורחנו בחדרים סגורים; על ההומור שפיתחנו בתגובה למצב; על הבית שלנו שהפך למשרד, חדר כושר ומסעדה גם יחד; על מקרי האלימות הרבים נגד נשים שדווחו בזמן הסגר; על העטלף שמניותיו צנחו מבאטמן למפיץ מחלות; על המרחב הווירטואלי שהשתלט לנו על החיים; ועל פלישתם של בעלי החיים למרחבים העירוניים בזמן הסגר.

מירב הימן תערוכה חדשה במוזיאון חיפה לאמנות. מירב הימן,
מתוך התערוכה של מירב הימן/מירב הימן

מנכ"ל מוזיאוני חיפה יותם יקיר משוכנע כי זאת הפעם הראשונה בישראל וככל הידוע לו בעולם כולו, שמוזיאון מקדיש את כל כולו לנושא המגיפה שנוגעת בחיי בני האדם כולם. "מדובר בתערוכה ראשונה מסוגה שהיא בעיקר מעוררת מחשבה", אמר." מה עשתה לנו מגפת הקורונה? איך טלטלה את חיינו? מה גרם לנו הסגר? האבטלה? ה'ממים' האינסופיים בווטסאפ? זהו אשכול תערוכות שעוסק בכל מה שהוא לא בלב הדיווחים החדשותיים היומיומיים ומזוויות אמנותיות מרתקות. אני מאמין שהקהל, יחד איתנו, ייכנס מסוקרן ויצא מהורהר".

בין השאר, יוצגו התערוכות הללו: "בלי סוף" על הממים המצחיקים שעלו ברשתות החברתיות; תערוכת יחיד של מירב היימן על הסיטואציות היומיומיות ומה קרה להן בעקבות הקורונה; "נגופים" - סדרת עבודות חדשה של צלמים שונים שהגיבו להוויה החדשה אשר נכפתה עליהם בזמן בסגר; "זרות נשית" המתייחסת לאלימות נגד נשים שעלתה באחוזים גבוהים בזמן הסגר ונותרה ללא מענה.

אשכול התערוכות החדש ייפתח ביום שבת, 5 בספטמבר. ביום הפתיחה הכניסה למוזיאון תהיה ללא תשלום.

אמנות נגיפית במוזיאון חיפה, אוגוסט 2020. דנה גור קרן,
מתוך התערוכה של דנה גור קרן/דנה גור קרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully