וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירים לשלום: חידון השלום בתרבות הישראלית

21.8.2020 / 0:04

מי הצביע בעדנו כשנופפנו בדגלי סוריה על במת האירוויזיון, איזה סופר שלח את אחד מספריו לברגותי ואיזה שורה שונתה מהנוסח המקורי של "שיר לשלום"? לרגל ההסכם עם האמירויות, 15 שאלות על השלום בתרבות הישראלית

בווידאו: נתניהו אומר שתכנית הסיפוח לא ירדה מהפרק/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

בשבוע האחרון, בעקבות פריצת הדרך עם איחוד האמירויות, שמענו ללא הרף מילה שמזמן כבר נעלמה - שלום. נכון: למען האמת, מדובר יותר בהסכם נורמליזציה עם מדינה שאין לנו איתה גבול וגם לא היתה לנו מלחמה, ובכל זאת מי שנחשף לתקשורת הרגיש לרגע כאילו השנה היא 1978 או 1993.

העיתוי החגיגי הזה הוא גם הזדמנות להיזכר בכל הפעמים בהם התרבות הישראלית התייחסה לשלום - אם זה הסכמים ספציפיים ואם זה בהתייחסויות כלליות ומופשטות, מתוך כמיהה לעתיד טוב יותר.

אז עד שנוכל לטוס ולהתרשם מהתרבות של דובאי, זה הזמן להיזכר מי זימרה בטקס הנובל בו כיכבו רבין, פרס וערפאת, מה שמות הספרים שכתבו נתניהו ופרס, איזה שורה שונתה מהנוסח המקורי של "שיר לשלום", מה קרה כשנציגינו באירוויזיון זימרו על דו-קיום, מה כתב מוקי ב"שיר המחאה" שלו ועוד. אזהרת מסע: הסיכוי לקבל 15 מ-15 נמוך יותר מהסיכוי שנחתום בקרוב על הסכם שלום רלוונטי, אבל אתם תמיד מוזמנים לנסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully