וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כבר ב-68' אמא שלי ידעה להצביע על גודל הטרגדיה של הכיבוש"

25.8.2020 / 0:00

רון עומר, בנה של דבורה עומר, יציג בפסטיבל דוקאביב הקרוב סרט אישי וחושפני על אודותיה, "גשם בעיניים". לקראת בכורתו, הוא מדבר בפודקאסט של וואלה תרבות על המורשת הפוליטית של אמו ועל קשייה הנפשיים ("היא פלירטטה עם הרעיון של ההתאבדות")

דבורה עומר, אחת הסופרות האהובות בתולדות התרבות הישראלית, הלכה לעולמה לפני שבע שנים. בנה, הקולנוען רון עומר, נדרש להבשיל זמן מה עד שהיה מסוגל להתמודד עם האובדן, ובשנים האחרונות עמל על יצירת סרט תיעודי אודותיה. התוצאה, "גשם בעיניים", תוצג בהקרנת בכורה במסגרת התחרות הרשמית של פסטיבל דוקאביב, שייפתח בשבוע הבא ויתקיים בפורמט וירטואלי.

הסרט מנסה להסביר מה הפך אותה בזמנו לסופרת השלישית הכי פופולרית בישראל, מיד לאחר עמוס עוז וא.ב יהושע, ומה הפך ספרים כמו "הבכור לבית אב"י" לרבי מכר קאנונים. נוסף לכך, הוא חושף את עומק הטרגדיה המשפחתית של עומר, שליוותה אותה לאורך כל חייה, ונחשפת כאן לראשונה במלוא עוצמתה.

לקראת בכורת הסרט, התארח עומר בפודקאסט של וואלה! תרבות. הוא דיבר על הרצון שאמו המנוחה סוף כל סוף תבקר אותו בחלומות, על הזיכרונות האחרונים ממנה ועל האישיות המורכבת שלה ("לא חששתי שהיא תשים קץ לחייה, אבל היא פלירטטה עם הדבר הזה לאורך הזמן").

הבן האוהב דיבר גם על המטען הפוליטי והחברתי שהיה ביצירתה ("כבר בשנת 1968 היא ידעה להצביע על גודל הטרגדיה של הכיבוש", "היא הראשונה שפירקה את המושג 'מרוקאי סכין'") - ומנגד, על חיבתה ל"זבל טלוויזיוני" והערצתה לאופרת הסבון "דאלאס".

וגם: למה האפיזודה במהלכה ריצה מאסר בעוון עישון חשיש עוררה בזמנו מהומה כה גדולה, איך זה שאף ספר שלה עוד לא הפך לסרט ומה מן המורשת שלה הכי מתאים לעיבוד קולנועי (ספוילר - כמובן שמדובר ב"כל מה שהיה (אולי) וכל מה שקרה (כמעט) לקרשינדו ולי").

עקבו אחר הפודקאסט באפליקציות: הרשמו בספוטיפיי. הרשמו באפל.

גשם בעינים. דן הדני,
מתוך "גשם בעיניים"/דן הדני

"גשם בעיניים" יוקרן בפסטיבל דוקאביב. לצפייה בו ובשאר הסרטים - ראו האתר הרשמי. בהמשך השנה, ישודר הסרט בלעדית ב-HOT 8.

בתחילת ובסוף הפודקאסט מתנגן "יש לפעמים" - שיר מקורי מהסרט, אותו הלחינה ומבצעת דניאלה ספקטור למילים של דבורה עומר.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully