וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ברלין בהחלטה פורצת דרך: פרסי המשחק יחולקו בלי הפרדה מגדרית

25.8.2020 / 11:27

פסטיבל ברלין הפך לאירוע הקולנוע הגדול הראשון שהודיע על ביטול ההפרדה המגדרית בקטגוריות המשחק. מעתה, פרסים יחולקו ל"הופעה הראשית הטובה ביותר" ול"הופעת המשנה הטובה ביותר". התגובות חלוקות

אבנר שביט

החלטה פורצת דרך של פסטיבל ברלין. לפי הודעה רשמית שפרסמה הנהלתו אתמול, הוחלט לבטל בו את החלוקות המגדריות בעת חלוקת פרסי המשחק. כלומר, מן המהדורה הקרובה שלו שתתקיים החורף, לא יחולקו יותר פרסים לשחקן הטוב ביותר ולשחקנית הטובה ביותר. תחת זאת, יהיו עיטורים להופעה הראשית הטובה ביותר ולהופעת המשנה הטובה ביותר.

בכך, הופך האירוע הברלינאי לפסטיבל הקולנוע הגדול הראשון שמבטל את ההפרדה המגדרית הזו, וכעת נותר לראות אם פסטיבלים נוספים ואולי אפילו פרסים כמו גלובוס הזהב והאוסקר יילכו בעקבותיו.

פאולה בר. תומס נידרמולר, GettyImages
האחרונה בהיסטוריה שעשתה זאת. פאולה בר, זוכת הפרס לשחקנית בפסטיבל ברלין האחרון/GettyImages, תומס נידרמולר

הצעד הברלינאי זכה לשבחים אבל גם לביקורות. היו שטענו כי מדובר בלא יותר מצעד סמלי, חסר משמעות ואפילו מזיק, כל עוד לא ישתנה חוסר האיזון המגדרי בתעשייה. הרי רוב הסרטים נעשים בידי גברים ועוסקים בדמויות גבריות, כך שלשחקנים גברים יהיה מטבע הדברים סיכוי גדול יותר, והמהלך עלול להוביל לכך שפחות נשים יקבלו בפחות פרסים.

בצד ההודעה הזו, הפסטיבל הצהיר גם על כוונתו להתקיים במתכונת פיזית רגילה במהלך החורף, למרות השפעת ולמרות הקורונה. בינתיים, עולם הפסטיבלים יעמוד למבחן מאתגר בעוד שבוע, כשפסטיבל ונציה אמור לצאת לדרך גם כן בפורמט פיזי ובכך להיות אירוע הקולנוע הגדול הראשון שעושה זאת מאז התפרצות המגיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully