וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ברשת: "מודאג שהערוץ הופך להיות 'ישראל היום' ומשרת את השלטון"

עודכן לאחרונה: 25.8.2020 / 19:02

לאחר שרשת 13 ביטלה החוזה של ליאור שליין, הסאטיריקן דורש מהערוץ מעל ל-45 מיליון שקלים כפיצוי עבור מעל ל-100 תכניות של "גב האומה" שעדיין לא צולמו. בכיר ברשת לוואלה! תרבות: "הערוץ בסבל, רשת הולכת לשרת את השלטון עם טאלנטים מסורסים?"

ראיון עם ליאור שליין באולפן גלי צה"ל, אוגוסט 2018/כתב: שגיא בן נון, צלם: אבי כהן, עריכה: אביב ארגז

לאחר שרשת 13 ביטלה את החוזה של ליאור שליין, הסאטיריקן והמגיש דורש מרשת מעל ל-45 מיליון שקלים כפיצוי. גורמים בתעשייה אומרים לוואלה! תרבות כי בחוזה של רשת מול שליין היא מחוייבת להפיק יותר מ-100 תכניות של "גב האומה" שעדיין לא צולמו, במחיר של יותר מ-300 אלף שקלים לתכנית.

גורמים ברשת עצמה ובתעשייה טוענים לקשר בין ההודעה של רשת 13 על ביטול החוזה של שליין לצעדים נוספים שבהם נקט באחרונה הערוץ, הנראים כתזוזה פוליטית ימינה, חנופה לראש הממשלה נתניהו, וצמצום הקולות הביקורתיים כלפי השלטון בערוץ. גורם בכיר ברשת 13 אומר לוואלה! תרבות: "חבל על הורדת 'גב האומה'. התהליכים שקורים ברשת מאוד מדאיגים. האם רשת הולכת להיות 'ישראל היום'? אני דואג שזה הולך להיות ערוץ מטעם, ערוץ שמשרת את השלטון הזה, ערוץ שמפחד לדבר, ערוץ שמחזיק טאלנטים מסורסים. איזה סוג של תקשורת רשת הולכת לייצר? ומי האנשים שעתידים להשקיע עכשיו ברשת, ויבוא אוליגרך שהוא קרוב לביבי? פשוט נורא מה שקורה בערוץ שלי. קורים ברשת המון דברים מטרידים. הערוץ בסבל".

גב האומה, ליאור שליין. רשת 13, צילום מסך
בכיר ברשת 13: "אני דואג שזה הולך להיות ערוץ מטעם, שמשרת את השלטון הזה ומחזיק טאלנטים מסורסים". ליאור שליין/צילום מסך, רשת 13

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ליאור שליין התחיל אצלי את הקריירה והמשיך אותה על הראש שלי. אני לא מתכונן להעמיד פנים שזה לא כאב לפעמים, קצת הרגיש לי מוגזם, אבל מעולם לא חשבתי שהוא עושה משהו בלתי הגון. זה לא סוד שמכל הפוליטיקאים בישראל, הוא נטפל אלי יותר מכולם. ובכל זאת, אסור להוריד את התוכנית שלו. מפני שפוליטיקאים צריכים לשבת בבית ולחשוש מתוכניות כמו 'גב האומה'. מפני שאחת הבעיות הגדולות שלנו היום הוא שיש לנו מערכת פוליטית שמניחה שאף אחד לא יחשוף אותה. מפני שהומור הוא לא רק הומור - הוא גם החרב החדה ביותר של האמת. שליין הרגיז את בוחרי. את הציבור שלי. היש-עתידניקים בקריזה מתמדת עליו. הבייס שלנו חושב שהוא בלתי נסבל. אלה בדיוק הסיבות שבגללן הוא צריך להמשיך לשדר".

רשת 13 הודיעה לפני מספר ימים לחברת אלבינו הפקות, המפיקה את התכנית "גב האומה" שמוביל הסאטיריקן והמגיש ליאור שליין, על ביטול חוזה. לאחר מיזוג ערוץ עשר עם רשת, שב שליין מעשר לרשת, שם החלה תכניתו בשמה הקודם "מצב האומה". רשת הציעה לשליין במיזוג חוזה סגור למספר שנים. לפני מספר חודשים ירדה התכנית מהאוויר, אולם לפי הגורמים לשליין נשארו עוד כ-100 תכניות שלא צולמו, במחיר של כ-300 אלף שקלים לכל תכנית. הגורמים בתעשייה מוסיפים וטוענים עוד כי החוזה של שליין נטול נקודות יציאה מצד רשת. לדבריהם, לא הוצע לחברת ההפקה להמשיך את התכנית בסכום נמוך יותר או ברצועת שידור אחרת. שליין, לטענתם, עומד על זכותו לקבל תשלום מלא על מלוא החוזה שלו על כל התכניות ודורש יותר מ-45 מיליון שקלים. סביר שיתנהל משא ומתן לגבי גובה הפיצוי.

רשת 13 סרבה להגיב. ליאור שליין: "לצערי, כרגע אני עדיין מנוע מלהגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully