וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'דוויק בוזמן ("הפנתר השחור") הלך לעולמו בגיל 43

29.8.2020 / 9:06

הכוכב האמריקני, שהתפרסם בדמותו של גיבור-העל הפנתר השחור והיה בשיאה של פריחה מקצועית, מת לאחר מאבק של כמה שנים במלחמת הסרטן. "אני שבורת לב, אבל הוא הספיק לחולל שינוי", ספדה לו קמלה האריס. "עורר השראה בדורות שלמים", ספד ג'ו ביידן

יח"צ - חד פעמי

הלם בהוליווד: השחקן צ'דוויק בוזמן הלך לעולמו בגיל 43 בלבד, וכשהוא בעיצומה של פריחה מקצועית שהפכה אותו לאחד השמות החמים בעולם הקולנוע האמריקני. הכוכב נאבק בסרטן המעי הגס מזה ארבע שנים אך שמר את הדבר בסוד, מה שהפך את ההלם מן המוות שלו לגדול עוד יותר.

בוזמן, יליד 1977, החל את דרכו עם הופעות אורח קצרות בסדרות כמו "חוק וסדר". תפקידו הקולנועי הבולט הראשון היה ב-2013, כשגילם את שחקן הבייסבול השחור ופורץ הדרך ג'קי רובינסון בסרט "42". הוא התמחה בגילום דמויות פורצות דרך בהיסטוריה השחורה, ובהמשך שיחק גם כת'ורגוד מרשל, השופט העליון השחור הראשון, וכמוזיקאי ג'יימס בראון.

תפקידו האיקוני ביותר היה כגיבור-העל הפנתר השחור, בסרטי "הנוקמים" למיניהם ובעיקר בסרט שהוקדש לדמותו, והפך לשובר קופות ולתופעת תרבות. בשנים האחרונות הופיע גם בסרט הפעולה "21 גשרים" שהופץ כאן מסחרית וב"הזהב של נורמן" של ספייק לי, שעלה לאחרונה בנטפליקס. כעת מתברר כי עבד על כל הפרויקטים הללו כשהוא בין ניתוחים וטיפולים קשים.

"צ'דוויק אובחן עם סרטן בשלב שלוש ב-2016, ונלחם במשך ארבע שנים תוך כדי שהסרטן מתקדם לשלב ארבע", נמסר בהודעה רשמית בחשבון הטוויטר שלו. "כלוחם האמיתי שהיה, הוא צלח את כל זה כדי להביא לכם סרטים שכל כך אהבתם. אנחנו מודים לכם על האהבה ועל התפילות, ומבקשים שתמשיכו לכבד את הפרטיות שלנו בזמנים הקשים האלה".

לפי ההודעה הרשמית שנמסרה, בוזמן מת בחיק משפחתו. הוא היה בזוגיות עם זמרת בשם טיילור סימון לדוורד. לשניים לא היו ילדים.

עוד בוואלה!

הם לא נחמדים: "הפנתר השחור" פוליטי, בועט ומרשים, אם כי לא שלם

לכתבה המלאה
הפנתר השחור. פורום פילם,
כל כך עצוב. צ'דוויק בוזמן ב"הפנתר השחור"/פורום פילם

מותו עורר תגובות לא רק בעולם הקולנוע. קמלה הריס, המועמדת לסגנות הנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית ובוגרת של אוניברסיטת הווארד כמו בוזמן, צייצה -"אני שבורת לב. חברי ועמיתי צ'דוויק בוזמן היה מבריק, אדיב, מלומד וצנוע. הוא עזב אותנו מוקדם מדי, אבל הספיק לחולל שינוי".

ג'ו ביידן, המועמד לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, הוסיף בנימה פחות אישית - "כוחו של בוזמן היה גדול יותר מכל מה שראינו על המסך. מהפנתר השחור לג'קי רובינסון, הוא עורר השראה בדורות שלמים והראה להם שהם יכולים להיות מה שהם רוצים - אפילו גיבורי-על".

גם הנשיא בדימוס ברק אובמה ספד לבוסמן בטוויטר, והתייחס לאו דווקא לפנתר השחור אלא ל"42", בו גילם את מי שהיה שחקן הבייסבול השחור הראשון בליגה המקצוענית. "צ'דוויק בא לבית הלבן כדי לעבוד עם ילדים. מיד אפשר היה לזהות שהוא מבורך. להיות צעיר, מוכשר ושחור; להשתמש בכוח כדי לתת לילדים גיבורים שיוכלו לשאת אליהם את עיניהם; ולעשות את כל זה כשאתה בכאב - איזה שימוש של שנותייך".

NAACP, ארגון מוביל במאבק למען זכויות השחורים בארצות הברית, צייץ - "תודה לך, צ'דוויק בוזמן, שהראית לנו איך לדבר בקול רם, איך ללכת כמו מלך בלי לאבד את המגע עם העם ועד כמה חזקים אנחנו".

בוזמן הוא הכוכב הראשון ביקום המורחב של מארוול שהולך לעולמו. קווין פייגי, נשיא האולפן, הצהיר בתגובה - "הוא היה הפנתר השחור, והוא היה חבר יקר שלנו. בכל פעם שהגיע לצילומים, הקרין כריזמה ושמחה, ובכל פעם שהופיע על המסך, הותיר חותם שאי אפשר למחות. הוא היה חכם ומלא עוצמה כמו כל דמות שגילם. הוא יישאר אייקון לדורות".

ברי לרסון, שגילמה את קפטן מארוול, צייצה - "לכבוד הוא לי שיש לי ממך כאלה זיכרונות. השיחות, הצחוק. לבי איתך ועם המשפחה שלך. לעולם לא נשכח אותך". כריס אוונס, שגילם את קפטן אמריקה, כתב - "הוא היה מיוחד אמיתי. הוא היה אמן מחויב ברמה העמוקה ביותר וסקרן תמידית. נותרה לנו כל כך הרבה עבודה מדהימה לעשות יחדיו". מרק רופלאו, שגילם את הענק הירוק, הוסיף - "אחי היקר, הית אחד הגדולים בכל הזמנים וגדולתך רק התחילה. נוח בשלום, מלך". "המורשת שלך תמשיך לעד", צייץ החשבון הרשמי של אולפני מארוול. גם לברון ג'יימס ספד לו בקצרה באינסטגרם כשכתב "נוח בשלום מלך" והוסיף -"לכי לעזאזל 2020".

גם הקולנוען הישראלי גיא נתיב ספד לבוזמן, וסיפר כי השחקן היה אמור להפיק את סרט ההמשך של "סקין", והפעם מנקודת המבט של הפעיל החברתי השחור דריל ג'נקינס. "הלם ועצב עצום", כתב הבמאי בפייסבוק. "הוא היה שחקן אגדי ואיש מלא נשמה. נפגשנו איתו ושותפו מספר פעמים השנה ולא ידענו דבר על מחלתו, הוא המשיך להפיק ולעבוד כרגיל בין טיפולים וניתוחים ללא הפסקה.

"צ'דוויק היה אחד מהאנשים הכי מקסימים שפגשנו בהוליווד. הוא שחקן נשמה ואיש עם ערכים וכך הוא גם בחר את הפרויקטים שלו. יהי זכרו ברוך של הסופר הירו הכי אנושי שיש"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully