וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצייר והמאייר אבנר כץ הלך לעולמו בגיל 81

2.9.2020 / 11:56

הצייר, שנולד בקיבוץ רמת רחל, למד אמנות בבצלאל ובלונדון. הוא עיצב גם את דמותו של "קיפי" בגרסה הישראלית של רחוב סומסום ואף השתתף בעצמו בתוכנית בתפקיד אבנר. הוא אייר ספרים רבים, השתתף במוסף הסאטירי "דבר אחר" ועיצב עטיפות רבות של אלבומים

אבנר כץ. יאיר טלמור,
אבנר כץ/יאיר טלמור

הצייר, המאייר והסופר אבנר כץ הלך לעולמו בגיל 81. כץ נולד בקיבוץ רמת רחל, שם גם גדל. הוא למד אמנות בבצלאל ובלונדון. עיצב את דמותו של "קיפי" בגרסה הישראלית לרחוב סומסום, ואפילו השתתף בעצמו בתוכנית בתפקיד אבנר. הוא אייר ספרים רבים, ביניהם ספריהם של יהודה אטלס, יצחק בשביס-זינגר, שלום עליכם ואחרים. הוא השתתף במוסף הסאטירי "דבר אחר" של ידיעות אחרונות. הוא זכה בפרס בן-יצחק לאיור ספרי ילדים. בנוסף לכל, הוא עיצב עטיפות רבות של תקליטים מוכרים, וביניהם "מזל גדי" (אריק איינשטיין, 1968), "שלכם, שולה חן" (1969), "זוהי הדרך שלי" (צביקה פיק, 1972), ו"לימונדה" (דורי בן זאב, 1977). לפני כשנתיים הוצגה תערוכה שלו בגלריה באום אל-פחם, שכללה עבודות מהעשור האחרון.

בריאיון שהעניק ליובל סער למגזין "פורטפוליו" לפני כשנתיים סיפר: "אני אוהב את העבודה הפיזית, זו אחת הסיבות שהפסקתי לאייר, כשרציתי להפעיל לא רק את המפרק של כף היד אלא את כל היד, עד הכתף. אני בן קיבוץ רמת רחל, וההורים שלי חינכו אותי שעבודה היא ערך עליון. אמא שלי אמרה שאם היא תפסיק לעבוד היא תמות, וזה פחות או יותר מה שקרה. בקיבוץ, התואר בטלן היה אחד התארים הבזויים, הנחותים והמשפילים ביותר שאפשר היה לתת למישהו. גם אלו שהיו בטלנים היו לובשים בבוקר בגדי עבודה והסתובבו עם מעדר או מפתח שוודי ביד, רק שלא ייראו כמו בטלנים. לפחות זה. ראית את אוסף הכלים בכניסה לסטודיו שלי? כשאני עולה לסטודיו זה קודם כל לעבוד; רק אחר כך לצייר".

פרופ' רון רובין, נשיא אוניברסיטת חיפה שבה לימד אבנר כץ, אמר לאחר ההודעה על מותו: "אוניברסיטת חיפה כואבת את פטירתו של פרופ' אבנר כץ. פרופ' כץ היה חבר יקר בחוג לאמנות באוניברסיטת חיפה. עבודותיו מעוררות ההשראה הן חלק בלתי נפרד ממורשת החוג, וכך יישארו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully