וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסדת פסטיבל דוקאביב אילנה צור הלכה לעולמה בגיל 77

3.9.2020 / 17:00

צור הלכה לעולמה לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. צור הייתה יוצרת קולנוע וב-1999 הקימה את פסטיבל דוקאביב כדי להביא את הקולנוע התיעודי אל חזית הבמה הקולנועית. בנותיה: "היוזמה שלה תרמה לפריחה של היצירה התיעודית הישראלית"

אילנה צור, מייסדת פסטיבל ועמותת דוקאביב הלכה הבוקר לעולמה לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. אילנה הייתה יוצרת קולנוע אשר יצרה בין השאר את הסרטים "אלטלנה" ו"שנים טרופות". בשנת 1999 הקימה אילנה את פסטיבל דוקאביב במטרה להביא את הקולנוע התיעודי אל חזית הבמה הקולנועית. צור ניהלה את הפסטיבל והעמותה ב-12 השנים הראשונות עד פרישתה ב-2010. אילנה צור הותירה אחריה שתי בנות - שירי ונגה. בת 77 הייתה במותה.

שירי ונגה צור, בנותיה של אילנה צור, סיפרו: "החזון של אמא היה להפיץ את עולם הסרטים הדוקומנטריים שמביא את המציאות הישראלית ואת הנעשה בעולם לתל אביב בתחילה ומשם לכל הארץ ולפריפריה. היוזמה שלה, קרי הקמת דוקאביב, תרמה לפריחה של היצירה התיעודית הישראלית שהיתה כל כך גאה בה בארץ ובעולם".

אילנה צור. דניאל צ'ציק,
"מתאבלים מרה על לכתה". אילנה צור/דניאל צ'ציק

רמי שלמור, יו"ר עמותת דוקאביב, ספד לה: "שוחרי הסרט הדוקומנטרי מתאבלים מרה על לכתה של הוגת הרעיון והמייסדת של דוקאביב אילנה צור. סיפורו של דוקאביב הוא גם סיפורה של אילנה. הוא סיפור על לידתו של רעיון שהפך להצלחה בינלאומית. היום יש לדוקאביב מקום של כבוד על המפה העולמית של הפסטיבלים לקולנוע דוקומנטרי, ובמאים ומפיקים מכל העולם נלחמים על הזכות להציג בו את סרטיהם. לולא הגשימה אילנה את חלומה לפני 22 שנה, ספק אם היתה היום ליוצרים הדוקומנטריים במה כל כך חשובה להציג בה את יצירותיהם".

גליה בדור, מנהלת פסטיבל דוקאביב, הוסיפה: "אילנה צור היא אבן הייסוד של דוקאביב. הידע והאהבה העצומה שלה לקולנוע דוקומנטרי ימשיכו להוות מקור השראה לעמותת דוקאביב גם בהמשך הדרך. מותה הוא אובדן גדול לעולם התרבות בכלל ולעולם הדוקומנטרי בפרט".

  • עוד באותו נושא:
  • דוקאביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully