וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור שליין תובע 30 מיליון שקל מרשת: "הפרה יסודית של ההסכם"

8.9.2020 / 13:33

מגיש "גב האומה" הגיש לבית המשפט כתב תביעה בהיקף של 30 מיליון שקל לאחר ביטול החוזה עימו. הוא טוען כי לפי ההסכם נותרו 116 תכניות בעלות הפקה של 400 אלף לכל תכנית. "הצענו לרשת שנחזור בקורונה. השיבו לנו שהם מעדיפים תכנית פחות ביקורתית ויותר מחבקת"

ליאור שליין מארח את אהוד ברק בהיכל התרבות/צילום: עמית סלונים

מגיש "גב האומה" ליאור שליין תובע 30 מיליון שקל מרשת 13 לאחר שהחוזה עמו בוטל. חברת ההפקות "אלבינו הפקות", אשר הפיקה את "גב האומה", טוענת בכתב התביעה שהגישה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי עורכי הדין יוסי עבאדי ויואב הרטמן כי לפי ההסכם של שליין עם רשת, נותרו לפי החוזה 116 תכניות, כאשר עלות הפקה של תכנית עומדת לטענת שליין על 400 אלף שקלים.

בכתב התביעה נכתב כי בסוף 2018 ניהלה רשת משא ומתן עם שליין לחתום על חוזה ארוך טווח שיאריך את ההסכם הראשוני עד אוקטובר 2022 תוך התחייבות מצד רשת להכפלת מספר התכניות הכלולות בהסכם ושאינו ניתן לביטול חד צדדי. לדברי שליין, הסיבות להארכת החוזה היו הערכה של רשת לתכנית ורצונה של רשת למנוע התקשרות של שליין לערוצים אחרים.

לפי כתב התביעה, בינואר 2019 אכן נחתם חוזה בין שליין לרשת שכלל הזמנה של 100 תכניות ו-8 לקטים לתקופה של שנתיים ועד 30 באוקטובר 2022. לטענת שליין, בהסכם אין אפשרות לצד כלשהו לבטל את ההתחייבות להזמנת מלוא התכניות, רק אם רשת תחדל להיות בעלת רישיון לשידורי טלוויזיה בישראל. בכתב התביעה נכתב כי ההסכם קבע עלות של 300 אלף לתכנית ולאחר מכן רשת החלה לשלם 400 אלף שקל לתכנית, "כפי שהופיע בהצעות תיקון ההסכם".

"הנתבעת הזמינה עוד 108 תכניות, נוספות ל-8 שנותרו לשידור, ובסך הכול 116 תכניות ממאי 2020 בעלות של 400 אלף שקל פלוס מע"מ לתכנית. זהו איפוא ההסכם המחייב בין התובע לנתבעת", נכתב.

גב האומה, ליאור שליין. רשת 13, צילום מסך
"הפרה יסודית". שליין/צילום מסך, רשת 13

בכתב התביעה נכתב עוד כי במרץ 2020, יומיים לפני המועד שבו הייתה אמורה רשת לשלם לחברת ההפקה כ-2 מיליון שקלים, שלחה המפיקה הראשית של התכנית הודעה לשליין על עיכוב קל בתשלום. "אלא שבניגוד למובטח, הכסף לא הועבר והנתבעת החלה להתעלם מההתחייבויות הכספיות שלה כלפי התובעת בגין תכניות ששודרו ולהפר הפרה יסודית את ההסכם", נכתב.

שליין טען בכתב התביעה כי "בתחילת חודש אפריל פנה מר מאיר קוטלר, בשם התובע, אל מנהל התכניות גלאם, והציע כי לרגל משבר הקורונה, התכנית תחזור באופן מיידי למסך למספר פרקים. גלאם השיב כי הוא מעדיף תכנית "פחות ביקורתית ויותר מחבקת"".

בהמשך כאמור בוטלה ההתקשרות של רשת עם שליין, ולטענת שליין - אין לרשת כל עילה בדין לביטול ההסכם. שליין מציין עוד כי רשת הציעה לו בעל פה פיצוי בגין ביטול ההסכם בסך 5 אחוז מערכו, העומדים על 27 מיליון שקלים - אולם ההצעה לא הועברה באופן רשמי. עוד נכתב כי נאמר לשליין כי אין לרשת כוונה לשדר תכניות שמפסידות כסף "ביטול ההסכם מהווה הפרה יסודית של ההסכם על ידה", נכתב בכתב התביעה.

לטענת שליין, התכנית הייתה רווחית מאוד ומצליחה מאוד - עד כדי כך שרשת ביקשה ב-2018 להאריך את ההסכם לשנתיים נוספות. לפי כתב התביעה, רשת השהתה בכוונת מכוון את הודעת הביטול כדי לפגוע במוניטין של שליין וחברת ההפקה וכדי למנוע ממנו להתקשר עם ערוצים אחרים.

מרשת טרם נמסרה תגובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully