וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חרם על מולאן": הקשר האפל בין דיסני למחנות המוסלמים בסין

8.9.2020 / 18:49

האולפנים ספגו ביקורת חריפה אחרי שבסוף גרסת המציאות של הקלאסיקה המצוירת ניתן קרדיט לגופי ביטחון במחוז שבו מוחזקים כמיליון מוסלמים במחנות. בנוסף לכך, הכוכבת הראשית הביעה תמיכה בדיכוי ההפגנות בהונג קונג. "דיסני מתרפסת בפני סין"

מולאן, הגרסה החיה. דיסני,
בדיסני צנזרו סצינת נשיקה בסרט/דיסני

הסרט החדש של וולט דיסני, "מולאן", מעורר סערה מחוץ לסין בשל התמיכה של הכוכבת הראשית בדיכוי המפגינים בהונג קונג והעובדה שהוא צולם במחוז שינג'יאנג - שם הקים המשטר מחנות למיעוטים המוסלמים.

הגרסה החדשה והמציאותית ללהיט המצויר משנת 1998 עלתה לפלטפורמת הסטרימינג של החברה החודש, ובסוף השבוע תוצג גם באולמות הקולנוע בסין. התעשייה המקומית הפכה לשוק חשוב עבור הוליווד, אך גולשים ברשתות החברתיות, בין היתר מטייוואן, מקדמים את ההאשטגים "החרימו את מולאן" (BoycottMulan#) ו"אסרו את מולאן" (BanMulan#).

הביקורות על הסרט ועל דיסני החלו עוד בשנה שעברה, אחרי שהכוכבת הראשית, ליו יפיי, הביעה תמיכה בדיכוי ההפגנות הסוערות בהונג קונג. היא לא הגיבה מאז פרצה הסערה האחרונה, אחרי שצופים הבחינו כי בקרדיטים של הסרט מופיעים שמותיהם של כמה גופים ממשלתיים בשינג'יאנג.

לפי ההערכות, כמיליון אויגורים ומיעוטים מוסלמים אחרים מוחזקים במחנות במחוז שבמערב סין, בעוד שבייג'ינג מכחישה כי אלו מחנות לחינוך מחדש וטוענת כי אלו מרכזי הכשרה ולימוד.

בין הגופים שקיבלו קרדיט בסוף הסרט היה לשכת ביטחון הציבור בעיר טורפאן, שבה נבנו המחנות הראשונים בשינג'יאנג לפי העדויות, והיה אחראית לניהול אותם המחנות; גם "מחלקת יחסי הציבור" של המפלגה הקומוניסטית במחוז שינג'יאנג זכתה לקרדיט. לטענת פעילי זכויות אדם, היא אחראית על התעמולה הרשמית של המפלגה במחוז.

ארגון זכויות האדם הקונגרס האויגורי העולמי אמר כי "בסרט 'מולאן' החדש, דיסני מודה ללשכת ביטחון הציבור בטורפאן, המעורבת במחנות המעצר במזרח טורקיסטן". מזרח טורקיסטן הוא השם המקומי שבו מכנים חלק מהתושבים המקומיים את מחוז שינג'יאנג.

ג'ושוע וונג, אחד ממובילי התנועה הפרו-דמוקרטית בהונג קונג, המדוכאת על ידי סין מאז שהעבירה את חוק הביטחון הלאומי, אמר כי דיסני "מתרפסת" בפני בייג'ינג. הוא קרא לצופים ברחבי העולם להחרים את הסרט, שכבר עבר צנזור על ידי הרשויות בסין שדרשו להסיר סצינת נשיקה של מולאן.

עוד בוואלה!

במחנות המוסלמים בסין, הדרך שבה אתה מתקלח עלולה לחרוץ גורלות

לכתבה המלאה

יציאתו לאקרנים של הסרט, שהפקתו מוערכת בכ-200 מיליון דולר, נדחתה ממרץ בשל התפרצות הקורונה שהובילה לסגירת בתי הקולנוע ברחבי העולם. בחודש שעבר הודיעה דיסני כי הוא יעלה ישירות ל"דיסני+" וידלג על מרבית האולמות. בסין, לעומת זאת, הסרט צפוי להיות להיט גדול. גם שחרור הסרט המצויר המקורי נדחה בשעתו, בשל זעמה של סין על הפקת הסרט "קאנדאן" על חייו של הדלאי לאמה בידי האולפנים של דיסני.

  • עוד באותו נושא:
  • דיסני
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully