וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמדים לסרט הטוב ביותר באוסקר יצטרכו לעמוד בחוקים חדשים של ייצוג וגיוון

9.9.2020 / 10:47

האקדמיה האמריקנית לקולנוע קבעה חוקים לייצוג מגוון, שיחלו באוסקר 2024. במועמדות לסרט הטוב, לפחות אחד מהשחקנים הראשיים או המשניים יהיה אסיאתי, היספני, שחור, יליד, צפון אפריקאי, מזרח תיכוני או יליד. ישנן חלופות לקריטריון הזה

יח"צ - חד פעמי

האקדמיה האמריקנית לקולנוע הודיעה על חוקים חדשים במטרה לעודד ייצוג שיוויוני ולשקף טוב יותר את הגיוון, שיחלו באוסקר ה-96 בשנת 2024. מועמדים בקטגוריית הסרט הטוב ביותר יצטרכו לעמוד בדרישות הנוגעות גם למי שמול המצלמה וגם למי שמאחורי הקלעים.

לפחות אחד מהשחקנים והשחקניות הראשיים או שחקני ושחקניות המשנה יהיה חייב להיות אסיאתי, היספני, שחור, ילידים, צפון אפריקאיים, מזרח תיכוניים, ילידי הוואי או אחד האיים האחרים באוקיינוס השקט.

אפטר פארטי ואניטי פייר אוסקר 2020 סינת'יה אריבו. GettyImages
עוד צבעים על מסך הכסף. השחקנית סינת'יה אריבו/GettyImages

לחילופין, שלושים אחוזים מכל השחקנים בתפקידים משניים או קטנים יכולים להיות אחד מהבאים: נשים, להט"ב, אנשים המשתיכים לקבוצה אתנית או גזעית או עם מוגבלות קוגנטיבית או פיזית או שקו העלילה הראשי יספר על אחת הקבוצות שאינה זוכה לייצוג הולם.

המהלך הזה של האקדמיה ננקט לאחר שנים שבהם ספגה אש על רוב מוחץ של שחקנים לבנים במועמדים לפרס. נשיא האקדמיה והמנכ"ל שלה מסרו כי "יש להרחיב את שיקוף האוכלוסיה העולמית המגוונת שלנו גם ביצירת סרטי הקולנוע וגם בקהלים שמתחברים אליהם", והוסיפו כי הסטנדרטים החדשים הם "זרז לשינוי חיוני לאורך זמן בתעשייה שלנו".

  • עוד באותו נושא:
  • אוסקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully