וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שכב עם חלוק והחזיק את איבר מינו": נשים העידו כי רועי ארד תקף אותן מינית

10.9.2020 / 10:36

שש נשים העידו בתחקיר שפורסם ב"המקום הכי חם בגיהנום" כי העיתונאי והמשורר רועי צ'יקי ארד תקף אותן מינית, שלוש מהן בעת שהיו קטינות. הסיפורים אירעו בתחילת שנות ה-2000, כשארד היה בשנות ה-20 המוקדמות לחייו. ארד הודיע כי הוא מפסיק את עבודתו ב"הארץ"

רועי "צ'יקי" ארד. צילום מסך, צילום מסך
א' על מקרה שארע לטענתה כשהיתה בת 14: "הדלת היתה פתוחה והוא שכב עם חלוק והחזיק את איבר המין שלו ביד". רועי צ'יקי ארד/צילום מסך, צילום מסך

שש נשים מעידות בתחקיר שפורסם הבוקר (חמישי) באתר "המקום הכי חם בגיהנום" על ידי העיתונאית שרון שפורר, כי העיתונאי, המשורר והמוזיקאי רועי צ'יקי ארד תקף אותן מינית - שלוש מתוכן בעת שהיו קטינות. הסיפורים אירעו בשנות ה-2000 המוקדמות, כשארד היה בשנות ה-20 המוקדמות לחייו.

אחת מהן, א' בת ה-36, סיפרה על מקרה שארע כשהייתה בת 14 ובו הוא הזמין אותה אליו לגג לראות שקיעה. "עליתי ודפקתי בדלת", מספרת א'. "הדלת הייתה פתוחה והוא שכב עם חלוק והחזיק את איבר המין שלו ביד. בלי להגיד כלום. הוא לקח לי את הראש וזה כאילו היה ברור מה הוא מצפה שאני אעשה בסיטואציה הזו. זו היתה פעם ראשונה שראיתי איבר מין של גבר ושמצצתי למישהו. הייתי מאוד קטנה. והוא ידע את זה. זה לא כמו בפרשת איל גולן שטען כי לא ידע".

מקרה אחר המתפרסם בתחקיר ארע לכאורה בשנת 2003. ב' היתה אז בת 16 ולמדה בתלמה ילין. היא פגשה את ארד בבר בתל אביב, ולטענתה ידע בת כמה היא. הם קבעו להיפגש בבית קפה הקרוב לביתו, וארד ביקש שיעלו אליו הביתה. בבית לטענתה "הוא נשכב על המיטה והסתכל עליי והתחיל לנסות לשכנע אותי להצטרף אליו למיטה. זה היה לי לא נעים והמשכתי לעמוד ליד הדלת. באיזה שלב הוא ניגש אליי וסובב אותי עם הפנים לקיר ונצמד אלי מאחורה והתחיל למשש אותי. לא זוכרת כמה זמן זה ארך. אולי דקה או שתיים. קפאתי. לא ידעתי כל כך מה לעשות. זה הרגיש לי מביך ומאיים". לאחר שהצמיד אותה לקיר, לטענתה הצליחה להשתחרר ממנו. "רצתי למטה והוא צעק לי תוך כדי 'מה את בתולה?' בטון מאוד מזלזל. בטון של מה הבעיה שלך".

רועי צ'יקי ארד בבית הדפוס. באדיבות המצולמים
ב' על מקרה שארע לטענתה כשהיתה בת 16: "באיזה שלב הוא ניגש אליי וסובב אותי עם הפנים לקיר ונצמד אלי מאחורה והתחיל למשש אותי". רועי צ'יקי ארד/באדיבות המצולמים

עדות נוספת בתחקיר היא של ד', שהייתה בת 21-22 לפני 14-15 שנה. היא התיידדה עם ארד, והם קבעו להיפגש, אך לטענתה לא כדייט. היא מספרת כי ארד פתח את הדלת עם חלוק וניסה לשכנע אותה להיכנס לבריכה. "אמרתי 'לא', שאני לא בעניין והוא המשיך לנסות אבל לא רציתי. ואז הוא התחיל להניח עלי ידיים. הורדתי לו אותן. והוא שוב הניח אותן עלי. ושוב הורדתי וככה כמה פעמים עד שקמתי והלכתי".

אמש, ערב פרסום התחקיר, ארד הודיע כי השעה את עצמו מיידית מתפקידיו בעיתון "הארץ" ובכתב העת מעין שהקים, וכתב בפייסבוק: "גם אם אני לא זוכר את הדברים המתוארים, לבי נשבר ויוצא אל הנשים שנשאו לפעמים שני עשורים שלמים תחושות עכורות כל כך בנוגע אלי. טוב שהמוגלה פרצה החוצה. אף שלא היה בי זדון, העיוורון הוא דבר לא פחות נורא. אני מתבייש בעצמי. גם אם הודות למאבק נחוש, היחס לנשים השתנה מהתקופה המתוארת במרבית העדויות בכתבה, למין הגברי ולי נותרה עוד עבודה רבה על עצמנו עד שנשים יוכלו לחיות בביטחון, בכבוד ובשוויון, וכדאי לציין יוזמות חיוניות לשמירה על מרחב בטוח לנשים בחיי הלילה כמו עמותת 'לילה טוב', שהלוואי והיו פועלים אז".

"מלא עצב, אני מבקש סליחה מכל אישה שהרגישה אי פעם שפגעתי בה", הוסיף ארד. "כמי שביקש להפוך את העולם לרע פחות ואף לטוב יותר, שחשב את עצמו כמקדם נשים ואפילו עומד בצד הנשים - אני חש ככישלון. כל מאבקיי הרושפים וכתבותיי החברתיות נראים לי כרגע כמו בדיחה גרועה מול הצער הגדול הזה. ציבורית, אבל גם אישית, לא אוכל להמשיך בעסקיי כרגיל כשעננה כהה כזו מרחפת על ראשי, נוגסת בנשמתי. איך אוכל עכשיו לפרסם שירים, להופיע בבגדים מצחיקים או לכתוב כתבות? למרבה הצער, אי אפשר לצעוד בזמן לאחור. כדי לא להישאר רק במילים יפות, אני לוקח עצירה מוחלטת לזמן בלתי מוגבל של כל פעילות, ויוצא לנידוי-עצמי וחשבון-נפש. אני מבקש מחבריי לכבד את הנשים בכתבה, כמו כן איני צריך לייקים ודברי תמיכה פומביים. לפעמים הרכנת ראש, הקשבה ושתיקה הן הדבר הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully