וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית דיאנה ריג ("משחקי הכס", "הגומלים") הלכה לעולמה

10.9.2020 / 17:43

השחקנית הבריטית דיאנה ריג, המוכרת בשנים האחרונות בזכות תפקידה כליידי אולנה טיירל ב"משחקי הכס", הלכה לעולמה בגיל 82. הקריירה של ריג התפרסה על פני עשורים וכוללת מספר תפקידים איקוניים מלבד ליידי אולנה, בהם בסדרה "הגומלים" וב"בשירות הוד מלכותה"

משחקי הכס עונה 7 פרק 3. יח"צ,
התפקיד שחשף אותה לדור חדש. דיאנה ריג כליידי אולנה טיירל, "משחקי הכס"/יח"צ

השחקנית דיאנה ריג הלכה היום (חמישי) לעולמה בגיל 82 ממחלת הסרטן. השחקנית הבריטית נחשפה בשנים האחרונות לדור חדש בזכות תפקידה כליידי אולנה טיירל ב"משחקי הכס", עליו גם הייתה מועמדת ארבע פעמים לפרס האמי, אך הקריירה שלה השתרעה על פני עשורים וכללה תפקידים איקוניים נוספים, בהם רעייתו היחידה אי פעם של ג'יימס בונד, בסרט "בשירות הוד מלכותה" מ-1963.

התפקיד שבו התפרסמה יותר מכול, לפחות עד שהגיעה "משחקי הכס", היה הסוכנת החשאית אמה פיל בסדרת הטלוויזיה "הגומלים" ("The Avengers") מ-1967 - עליו גם הייתה מועמדת פעמיים לפרס האמי. שלושים שנים אחרי כן היא אף זכתה בפרס על תפקידה במיני-סדרה "רבקה". נוסף לכך שיחקה ריג בעקביות על הבמות והמסכים השונים. לאורך חייה הייתה מועמדת לפרסים רבים על תפקידיה, וזכתה בין היתר בפרס הטוני ב-1994 על תפקידה הראשי ב"מדיאה", ובבפט"א לשחקנית הטובה ביותר ב-1989 על תפקידה במיני סדרה "אהבת אם" של ה-BBC. בשנת 2000 היא קיבלה פרס בפט"א מיוחד על תפקידה הגומלים", לצד אחרות ששיחקו בגלגוליו השונים של הזיכיון. על תרומתה לדרמה בארצה זכתה ריג אף בתואר "דיים" ובאות מסדר האימפריה הבריטית.

דיאנה ריג ב"פתיחת השחמט" של הסדרה The Avengers. יו טיוב, צילום מסך
התפקיד שפרסם אותה. דיאנה ריג, "הגומלים" ב-1967/צילום מסך, יו טיוב

ריג הוסיפה לשחק בשנים האחרונות גם מעבר לתפקידה המפורסם, והתארחה בין היתר בפרק של "דוקטור הו" ב-2013, בסדרה הקומית קצרת הימים "את, אני והאפוקליפסה", וממש בימים אלה בבריטניה ניתן לראות אותה בעיבוד הטלוויזיוני החדש ל"כל היצורים גדולים כקטנים".

בחודש מרץ השנה היא אובחנה עם מחלת הסרטן, ואחרי מאבק קצר הלכה כעת לעולמה בביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully