וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ונציה: "Nomadland" זכה באריה הזהב, ונסה קירבי בפרס השחקנית

13.9.2020 / 11:49

פסטיבל ונציה, אירוע הקולנוע הגדול הראשון המתקיים באופן פיזי בעידן הקורונה, הגיע לסיומו בטקס חלוקת הפרסים. "Nomadland" בכיכובה של פרנסס מקדורמנד זכה כצפוי באריה הזהב. ונסה קירבי בפרס השחקנית. הסרט הישראלי יצא בידיים ריקות

טריילר הסרט "Nomadland"/פורום פילם

אף אחד לא האמין שהוא בכלל ייצא לדרך, אבל פסטיבל ונציה, אירוע הקולנוע הגדול הראשון שמתקיים באופן פיזי בעידן הקורונה, הגיע אמש לסיומו המוצלח, לאחר עשרה ימים שהתנהלו בלי שום תקלות - בריאותיות או אחרות.

בטקס הנעילה, בו חולקו הפרסים בתחרות הרשמית, הוענק אריה הזהב, הפרס היוקרתי מכולם, ל"Nomadland". מדובר בדרמה נוספת מבית היוצר של קלואי ז'או, מן הקולנועניות האמריקאיות הטובות בימינו ומי שאחראית ליצירת המופת "הרוכב", והפעם בכיכובה של פרנסס מקדורמנד כאישה הנאלצת לנדוד ברחבי אמריקה. כמובן שבשל הקורונה, הבמאית והכוכבת לא היו נוכחות בפסטיבל או בטקס, אך שלחו ברכת וידיאו.

קלואי ז'או הפכה בכך לאישה החמישית בלבד בהיסטוריה שזוכה באריה הזהב - ואגב, מבין שמונה סרטים של במאיות שהשתתפו בתחרות, זה היחיד שזכה בפרס כלשהו! שלושת הסרטים הקודמים שזכו באריה הזהב, "צורת המים", "רומא" ו"ג'וקר" עשו לאחר מכן חיל בטקס האוסקר, וזה העתיד הוורוד שחוזים גם לסרט הזה.

נומנלנד. פורום פילם,
ועכשיו - לאוסקר. מתוך "Nomadland"/פורום פילם

בפרס הגדול של חבר השופטים, השני בחשיבותו, זכה "ניו אורדר", סרטו של מישל פרנקו, במאי מקסיקאי-יהודי עם זיקה לישראל, שיש לו משפחה כאן וגם בילה פה בעבר כמה חודשים. ונסה קירבי הנפלאה זכתה בפרס השחקנית על הופעתה המרשימה ב"Pieces of a Woman", שאתמול התבשרנו גם כי נרכש בידי נטפליקס להקרנות ברחבי העולם בשירות הסטרימינג. בפרס השחקן זכה האיטלקי פיירפרנצ'סקו פאבינו על הופעתו ב"Padrenostro".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ונסה קירבי. GettyImages
ונסה קירבי בטקס/GettyImages

הבמאי היפני הוותיק קיושי קורוסאווה קיבל את פרס הבימוי על "אשתו של מרגל" והבמאי הרוסי הוותיק אנדריי קונצ'לובסקי את הפרס המיוחד של חבר השופטים על "קומרדז יקרים". "לילה בחיפה" של עמוס גיתאי יצא בידיים ריקות, אבל יכול לפחות להתפאר בכך שקיבל את הביקורות הקטלניות ביותר מבין הסרטים שהשתתפו בתחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully