וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמרת אורה זיטנר, ששרה משירי סשה ארגוב, הלכה לעולמה בגיל 74

15.9.2020 / 10:28

זיטנר, בוגרת האקדמיה למוזיקה על שם רובין בתל אביב, זכתה לפרסום כשהוציאה אלבומים משיריו של המלחין סשה ארגוב. בנוסף שיתפה פעולה עם ישראל גוריון ועם המשורר נתן יונתן המנוח. בת 74 הייתה במותה. היא הותירה שני ילדים ושישה נכדים

הזמרת אורה זיטנר הלכה לעולמה והיא בת 74. זיטנר, בוגרת האקדמיה למוזיקה על שם רובין בתל אביב, זכתה לפרסום כשהוציאה אלבומים משיריו של המלחין סשה ארגוב בליווי פסנתר בלבד. לפני שנתיים הלך לעולמו בעלה, הבמאי ואיש התיאטרון דוד ברגמן. היא הותירה אחריה שני ילדים ושישה נכדים.

בסוף שנות השבעים נולד שיתוף הפעולה בין זיטנר לבין ארגוב. המלחין ראה אותה מנצחת על מקהלה ומבצעת קטע שיר ומאז היא מזוהה יותר מכל זמרת אחרת עם המלחין. כתוצאה מהמופע המשותף שלהם הופקו שני תקליטים שבהם זיטנר מבצעת את שירי ארגוב.

בפסטיבל שירי ילדים בשנת 1982 הופיעה זיטנר עם השיר "בחלון שלי יש ים". בשנת 1987 ערכה מסע הופעות שבמסגרתו הופיעה בתיאטרון העירוני של פריז. בשובה העלתה את מופע היחיד שלה "תחת גגות פריז" שבו היא שרה ומלווה את עצמה בפסנתר בתוכנית של שאנסונים צרפתיים. בנוסף שיתפה פעולה עם רביעיית "קולן", עם נתן יונתן ועם ישראל גוריון (במופע "דואט"). היא יזמה אירועי זמר ברחבי הארץ ולקחה חלק בפסטיבל אבו גוש למוזיקה קלאסית.

בנוסף הופיעה ביחד עם אליהו הכהן בשלוש תכניות: "ירושלים בזמר העברי בתקופת המנדט", "עיר קטנה ואנשים בה מעט", ו"בוקר בא לעבודה".

  • עוד באותו נושא:
  • סשה ארגוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully