וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסודות של "טהרן" וזום עם במאי זוכה אוסקר: מה מחכה לנו בפסטיבל הסטודנטים והסטודנטיות

21.9.2020 / 0:12

למרות הקורונה, הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים וסטודנטיות בתל אביב ייצא היום לדרך - באופן וירטואלי. בתפריט: כיתת אמן עם גאס ואן סנט, סרטים מכל העולם ופאנל עם מי שעמדו מאחורי "טהרן"

פרומו טהרן עונה 1 פרק 6/כאן 11

פסטיבל הסטודנטים והסטודנטיות בתל אביב הוקם באמצע שנות השמונים והפך מאז לגדול בעולם מסוגו. הוא שרד מאז שלל מבצעים צבאיים וחרמות פוליטיים, אך השנה קיומו עמד לראשונה בסכנה. למרות הקורונה והסגר השני שהוטל במפתיע, המנהלות שלו מצאו בכל זאת את הדרכים היצירתיות לקיים אותו, והוא ייצא לדרך באופן וירטואלי מחר (שני). הנה כמה מן האירועים הבולטים בו

פאנלים עם אנשי ונשות קולנוע

מן הסתם, לא יגיעו השנה אורחים לפסטיבל, אבל נפלאות הזום מאפשרות לו לארח באופן וירטואלי כאלה שספק אם היו טורחים להגיע פיזית בימים בלי קורונה.

וכך, יתקיימו פאנלים פתוחים לקהל עם כמה פיגורות - בראשן, גאס ואן סנט, מיוצרי האינדי האמריקאי הבולטים בדורנו, מי שזכה בדקל הזהב על "אלפנט", היה מועמד לאוסקר על "מילק" וחתום על יצירות מופת כמו "פרנויד פארק" ו"ימים אחרונים". מצד אחר, צריך להיות הוגנים ולהגיד שני דברים: הקריירה של הבמאי הידרדרה באופן יוצא דופן בעשור האחרון, והוא היה חתום בה על רצף של סרטים תמוהים. נוסף לכך, לפחות מהתרשמות אישית, לא מדובר באדם ורבלי בלשון המעטה, אבל אולי הזום עם הסטודנטים והסטודנטיות יוציא ממנו את המיטב?

נוסף לכך, תתארח גם הבמאית הצרפתייה קתרין ברייה, שבסרטים כמו "לאחותי!" פרצה דרך בכל הקשור לייצוג של מיניות ונשיות בקולנוע; והעורך ניקולס צ'אודרוג, שהרזומה שלו מפואר: "Wasp" של אנדריאה ארנולד, אחד הסרטים הקצרים הטובים בכל הזמנים; "דרך אדומה" ו"מחוץ למים", שניים מהסרטים העלילתיים המוערכים של אותה במאית; "עדיין אליס" שזיכה את ג'וליאן מור באוסקר; ושני פרקים ב"מראה שחורה", כולל אחד הפרקים הטובים ביותר של הסדרה - "סאן ג'וניפרו".

גאס ואן סנט. פסקל לה סגרטן, GettyImages
נקווה שישתף פעולה. גאס ואן סנט/GettyImages, פסקל לה סגרטן

"טהרן"

רגע לפני שידור הבכורה באפל, תתקיים סדנה מיוחדת בהשתתפות מי שעמדו מאחוריה - התסריטאי משה זונדר, המפיקות דנה עדן ושולה שפיגל וגם רוני פרי, מנהלת מחלקת הדרמה של התאגיד, שהיה חתום הקיץ גם על "מנאייכ".

טהרן עונה 1 פרק שמיני ואחרון. כאן 11, צילום מסך
רגע לפני השידור באפל. מתוך "טהרן"/צילום מסך, כאן 11

קידום יצירה נשית

ברוח הימים, ישים הפסטיבל דגש על קידום יצירה נשית. פאנל מיוחד ינסה לקדם בזירה המקומית את יוזמת 50:50 הבינלאומית, שכמשתמע משמה מבקשת להביא לייצוג שיוויוני (לכל הפחות) של גברים ונשים בתעשיית הקולנוע. בהמשך לכך, תתקיים בו לראשונה מעבדה מיוחדת שמוקדשת לפיתוח תסריטים של תשע יוצרות בראשית דרכן.

סרטי הסטודנטים של במאים בולטים

כמעט כל קולנוען או קולנועניות היו פעם סטודנטים וסטודנטיות, או לפחות יוצרים בתחילת דרכם, והפסטיבל יקדיש מסגרת לסרטים קצרים של מי שהפכו לשמות המרכזיים בתעשייה המקומית. כך אפשר יהיה בין השאר לגלות לראשונה או מחדש את עבודות הביכורים של נדב לפיד, טלי שלום עזר, סאמח זועבי ותומר היימן, ונמליץ במיוחד על "מותה של שולה" של אסף קורמן, אחד הסרטים הקצרים היפים שעשו בארץ, אם כי הצפייה אסורה למי שרגישים לעיסוק במוות של כלבים.

נדב לפיד. GettyImages
גם שופט בפסטיבל, גם יוקרן סרט קצר שלו. נדב לפיד/GettyImages

התחרויות המרכזיות

ובצד כל זה, כמובן, ניצב הלחם והחמאה של הפסטיבל - תחרויות הסרטים הקצרים. התחרות המקומית תציג את מה שהוא כמאמר הקלישאה "דור העתיד של הקולנוע הישראלי"; בתחרות הבינלאומיות יהיו סרטים לא רק מישראל, אלא גם מקוריאה, גאנה, ארצות הברית, ניגריה, הונגריה ומדינות רבות אחרות. בתחרות הסרט העצמאי הקצר, אני עצמי מכהן (בהתנדבות) בחבר השופטים, בצד קרן מור ונדב לפיד, לכן בטח שלא אכביר מילים, אך נגיד שרבים מן הסרטים מגיעים כשבאמתחתם כבר הקרנות וזכיות יוקרתיות בפסטיבלים בינלאומיים אחרים, קאן למשל.

הפסטיבל יתקיים אונליין מהיום, שני 21.9, ועד שבת 26.9. ניתן לרכוש ב-49 שקל כרטיס לצפייה בכל הסרטים. לפרטים נוספים ראו האתר הרשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully