וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירית הררי הובאה למנוחות: "תפרשי כנפיים, תהיי מלאך כמו שהיית בחייך"

21.9.2020 / 11:05

מירית הררי, שהלכה אתמול לעולמה בגיל 52 לאחר מאבק במחלת הסרטן, נטמנה בבית העלמין בבני ציון. בהלוויה השתתפו מאות בני אדם, כולל ישי ריבו ששר לזכרה את "הלב שלי". דידי הררי ספד לה: "אני לא נפרד ממך היום. אנחנו נפרדים רק מהגוף, אבל את תמשיכי לחיות בנו"

בווידאו: הלוויתה של מירית הררי/סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

מירית הררי, רעייתו של שדרן הרדיו דידי הררי שהלכה אתמול לעולמה בגיל 52 לאחר מאבק במחלת הסרטן, הובאה הבוקר (שני) למנוחות בבית העלמין בבני ציון. ההלוויה התקיימה בהשתתפות מאות בני אדם, בהם בני משפחתה, חברים, אמנים ויוצרים כדוגמת משה דץ, שלומי שבת, סאבלימינל, יוסי גיספן, העיתונאי רון קופמן והזמר ישי ריבו, שאף שר לזכרה של הררי את "הלב שלי" שמירית כה אהבה.

דידי הררי ספד בדמעות לזוגתו המנוחה: "איך מספידים אישה כמוך? אור גדול שאת. איך אומרים את המילים 'היא הייתה' על מישהי כל כך נוכחת, כל כך נמצאת? אז אני לא מספיד אותך אהובתי, אני מנצל את המילים כמו שוגי - להגיד תודה. תודה על החיים הנפלאים שהענקת לי. תודה על שלוש בנות מושלמות ומלאות חוכמת חיים שינקו ממך. תודה על החוכמה העצומה שלך, שקידמה אותי כשהייתי מבולבל. תודה על טיולים כיפיים, מלאים בצחוק והתלהבות מידבקת מכל פרח שאהבת. תודה על הסלחנות של לשגיאות שלי. אני עוד יכול לשמוע את הקול שלך באוזניים שלי, אהובה. מאיה נכנסת הביתה ואת אומרת 'תראה, דידי, שמש נכנסה הביתה'. אני יכול לשמוע את הצחוק, את צעקו ה'וואו' על כל דבר שנהנית ממנו. צריך להגיד את האמת- את השמש של כולנו. יש בך אור שכל מי שנחשף אליו מתמכר ומתאהב, ובשנתיים האחרונות כולם הבינו עד כמה את מיוחדת, מאירה, מהפנטת. כולם הבינו את מה שאנחנו ידענו כל הזמן".

"מיריתי שלי, 32 שנה אנחנו ביחד. בטוב, ברע, בכעסים, באהבה, בחברות, בהורות, וגם בסבאות. 32 שנה הם חתיכת חיים ביחד, עד שנדמה לפעמים שהפכנו לאחד. את זו שאמרת לי 'ואז אני אהיה כמו שמש לעולם, אהיה כמו ציפור נודדת במרחב'. כל כך אהבת את השיר הזה, ובצדק. את שמש, את שמש העולם. ועכשיו את ציפור נודדת במרחב. יכולתי עוד שעות לספר עלייך, יכולתי עוד ימים להגיד עד כמה את השראה. השראה שאין כדוגמתה. מיריתי שלי, אני לא נפרד ממך היום, אהובתי. אנחנו נפרדים רק מהגוף, אבל הנשמה שלך חיה בתוכנו כל יום, כל שעה, כל דקה, וכך את תמשיכי לחיות, בנו. מיריתי, אהובה שלי, לכי תהיי מלאך, כמו שהיית בחייך. תפרשי כנפיים ותעופי למרחבים שאת כל כך אוהבת. אני מבטיח לך שאנחנו עוד ניפגש ונחזור להיות אחד. אני אוהב אותך".

דידי הררי והמשפחה בהלוויה של מירית הררי. ראובן קסטרו
דידי הררי ואבישג הררי, בתה של מירית המנוחה, בהלוויה/ראובן קסטרו

אבישג, בתה של הררי, ספדה לה גם כן: "אימא שלי, הלב, החיים והעולם שלנו. כמה פעמים דמיינתי את הרגע הזה בשנתיים האחרונות. כל פעם עברה לי מחשבה על המילים שאגיד לך, ניסיתי להדחיק את המחשבה. מה עושים כשאי אפשר להדחיק והמילים לא יוצאות? המילים היחידות שיוצאות לנו מהפה זה סליחה ותודה. תודה שהיית בשבילנו אימא במלוא מובן המילה, תודה שהיית אחות רביעית וחברה הכי טובה. תודה שהיית מורת דרך, לימדת אותנו במילים ויותר חשוב - במעשים. תודה שלא החסרת מאיתנו כלום גם ברגעים הכי קשים שלך. היית לנו אור מכוון ברגעים קשים. וסליחה שלא יכולנו למנוע את הכאב, את הפחדים ואת הקושי שעברת. זכינו בך מעבר למירית של כולם. את המירית הפרטית שלנו. אימא שעברה איתנו אינספור רגעים וזיכרונות, שהפכו אותנו לקצת יותר דומות לך, ושיהיו רק שלנו לנצח. אני מבטיחה לך שנרגיש אותך בשמש שכל כך היית, נרגיש אותך בגשם שכל כך אהבת, נרגיש אותך בכל רגע ויום, בשמחה ועצב, תמיד-תמיד תהיי איתנו. נלחמת קשה, עכשיו תנוחי לך. אנחנו אוהבות אותך יותר ממה שאפשר לאהוב".

לאחר ההספדים, ביצע ישי ריבו את השיר "הלב שלי", שלדברי דידי הררי, "מירית שמעה אותו ברדיו אחרי שחזרה מבית החולים, ואמרה לשוגי 'הייתי רוצה אותו בהלוויה שלי'".

השיר נפתח במילים: "הַלֵּב שֶׁלִּי נִקְרַע לִשְׁנַיִם/מָה שֶׁלֹּא רָאֲתָה שִׁפְחָה עַל הַמַּיִם/כְּמוֹ סוּפָה מִן הַיָּם ,הוֹלֵם/כְּמוֹ תֻּפָּהּ שֶׁל מִרְיָם, פּוֹעֵם/וְאֵין תְּרוּפָה בָּעוֹלָם".

עוד בוואלה!

דידי הררי נפרד ממירית: "ואת תהיי כמו שמש לעולם, כמו ציפור נודדת במרחב"

לכתבה המלאה
דידי הררי והמשפחה בהלוויה של מירית הררי. ראובן קסטרו
דידי הררי בהלוויתה של מירית/ראובן קסטרו

אתמול הודה דידי הררי למנחמים הרבים: "בשמי ובשם משפחתי, אנו מודים לעם ישראל על החיבוק החם שאנו זוכים לו בשעות קשות אלו עם לכתה של מירית אהובתנו". בנוסף ספד לה בפוסט מרגש שפרסם באינסטגרם שבו ציטט משירו של חנן בן ארי "שמש", שמירית כה אהבה: "ואת תהיי לי שמש לעולם, תהיי כמו ציפור נודדת במרחב". בתה נועה ספדה לה באינסטגרם: "אהבת חיי שלי, מקווה שאת עדיין עם חיוך שם למעלה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שדידי הררי שימש כיועצו באחת ממערכות הבחירות, ספד לה אף הוא: "לדידי הררי חברנו האהוב, אנחנו מחבקים אותך ודואבים איתך ועם הבנות על האובדן הקשה מנשוא של אשת חייך האהובה מירית שנלחמה בגבורה ובאצילות במחלת הסרטן עד רגעיה האחרונים. המאבק המופלא שלה נתן לה כוחות לזכות ללוות את בתכם לחופה. כל אזרחי המדינה, ואנחנו בתוכם, התרגשנו עמוקות".

דידי הררי והמשפחה בהלוויה של מירית הררי. ראובן קסטרו
דידי הררי והמשפחה בהלוויה של מירית הררי/ראובן קסטרו

נשיא המדינה נפרד גם הוא אמש ממירית: "ליבי הערב עם משפחת הררי. האמא והרעיה, שהייתה מרכז הבית ולאורה התלכדתם וקיוויתם לנצח הכל, הלכה לעולמה ואינה סובלת עוד. אני מאחל לכם שהרגעים שאיחדו ביניכם עד כה, ימשיכו לחזק אתכם גם בשעתכם הקשה. האומץ והתקווה שהפיצה מירית בדרכה המקסימה והמיוחדת ימשיכו להאיר את דרכנו תמיד".

בשנה האחרונה פרסמה הררי פוסטים מרגשים שבהם סיפרה על התמודדותה עם המחלה - פוסטים שהפכו לוויראלים וזכו לעשרות אלפי שיתופים. לפני 11 יום פרסמה פוסט מצמרר בפייסבוק שבו סיפרה על התלבטותה אם להישאר בבית החולים או בבית. "ההחלטה לא פשוטה בכלל. בבית החולים עוד מחזיקים אותי בחיים. בבית הכל יכול לקרוס בבת אחת". עוד כתבה כי היא מבינה שהמוות קרוב: "כל יום אני שואלת את עצמי אם היום זה היום. אני מוכנה לשעת השין".

דידי הררי והמשפחה בהלוויה של מירית הררי. ראובן קסטרו
דידי הררי והמשפחה בהלוויה של מירית הררי/ראובן קסטרו
ישי ריבו שר בהלוויה של מירית הררי. ראובן קסטרו
ישי ריבו שר בהלוויה/ראובן קסטרו
ישי ריבו שר בהלוויה של מירית הררי. ראובן קסטרו
ישי ריבו מנחם את דידי הררי/ראובן קסטרו
דידי הררי והמשפחה בהלוויה של מירית הררי. ראובן קסטרו
דידי הררי עם הבנות המשותפות לו ולמירית המנוחה בהלוויתה/ראובן קסטרו
ההלוויה של מירית הררי. ראובן קסטרו
שלומי שבת בהלוויה של מירית הררי/ראובן קסטרו
דידי הררי והמשפחה בהלוויה של מירית הררי. ראובן קסטרו
בנותיה של מירית הררי בהלוויתה/ראובן קסטרו
ההלוויה של מירית הררי. ראובן קסטרו
משה דץ בהלוויה של מירית הררי/ראובן קסטרו
מירית הררי. אינסטגרם מירית הררי, צילום מסך
מירית הררי בימיה האחרונים/צילום מסך, אינסטגרם מירית הררי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully