וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם שת"פ היסטורי בין תעשיות הקולנוע באמירויות ובישראל

21.9.2020 / 13:23

גופי הקולנוע המרכזיים באיחוד האמירויות ובישראל חתמו על הסכם שיתוף פעולה. בתוכנית: הפקות משותפות לשתי המדינות ופסטיבל קולנוע אזורי. "אנחנו מאושרים, זה יתרום לנו רבות", הכריזו באבו-דאבי

בווידאו: טקס חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות ובחריין/צילום: לע"מ ורויטרס, עריכה: איתי עמרם

כמה ימים לאחר חתימת הסכם השלום בין ישראל ואיחוד האמירויות, מתברר כי יהיו לו גם משמעויות קולנועיות. היום (שני) התפרסם כי גופים המייצגים את שתי המדינות הגיעו להסכם שיתוף פעולה בתחום הקולנועי. מדובר כמובן במהלך תקדימי, שזוכה כעת לתהודה גם בתקשורת הבינלאומית.

מן האמירויות, מדובר בנציבות הקולנוע של אבו דאבי, שמיותר לציין כי כסף לא חסר לה - ומן הצד המקומי, בקרן הקולנוע הישראלי וסם שפיגל, בית הספר הירושלמי הנחשב לטוב מסוגו בארץ.

לפי ההסכם, יתקיימו מפגשים וסדנאות בין יוצרים ויוצרות משני הצדדים, במטרה מוצהרת לפתח קופרודוקציות בין שתי המדינות, מה שיכול לקדם את ישראל גם מבחינה כספית וגם מבחינת המעמד הבינלאומי שלה.

מעניין מכל, ההסכם מדבר גם על כוונה לייסד פסטיבל קולנוע אזורי - מהלך שצפוי למשוך לכאן תשומת לב שמזמן, אם בכלל, לא היתה מנת חלקנו.

ליסה שילוח-עוזרד. יוסי צבקר,
גם התקשורת הבינלאומית נרגשת. ליסה שילוח-עוזר/יוסי צבקר

ליסה שילוח-עוזרד, מנכ"לית קרן הקולנוע הישראלי, מסרה - "אמנות הקולנוע היא שפה אוניברסלית ואני משוכנעת שזו הזדמנות נפלאה ליצירת היכרות הדדית עם שכנינו במזרח התיכון".

דנה בלנקשטיין-כהן, מנכ"לית סם שפיגל שמתעתד לארח במסגרת החממות שלו יוצרים מתחילים מן האמירויות, הצהירה - "אנו נרגשים משיתוף הפעולה ההיסטורי ומאמינים בכוחו של הקולנוע לבנות גשרים לדור העתיד".

בראש הנציבות של אבו דאבי עומד האנס פרייקין, שבעברו מילא בהצלחה תפקידים דומים בקוויבק וגם באולפני פוקס. הוא מסר - "אנחנו מאושרים מן ההסכם, הוא בעל ערך רב לקהילת הקולנוע באיחוד האמירויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully