וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי אופיר 2020: "אסיה" עם שירה האס מוביל במספר המועמדויות

22.9.2020 / 12:14

הוכרזו המועמדים והמועמדות לפרסי אופיר, שטרם ברור מתי ואיך יתקיימו בשל הקורונה. "אסיה" עם שירה האס מוביל. הבמאי אורן גרנר מועמד בצד הוריו, מאיר ומאיה; הבמאי רם לוי מועמד לראשונה בגיל שמונים ושובר הקופות "מחילה" הסתפק במועמדות אחת בלבד

לילה סרטים

בחודשים האחרונים, בין שני גלי הקורונה, התקיים מתחת לראדר השלב הראשון של פרסי אופיר. חברי וחברות האקדמיה הישראלית לקולנוע צפו בעשרות סרטים בפורמט וירטואלי, והיום נודע מי העפילו לשלב השני של הפרסים - המועמדויות שמתוכן ייבחרו הזוכים.

והשנה, תקדים: בדרך כלל, לפרסי אופיר מועמדים סרטים שהוקרנו בפסטיבלים למיניהם אבל טרם הופצו בישראל, והקהל הרחב לא מכיר אותם. השנה, רבים מהסרטים עוד לא הוקרנו במסגרת כלשהי בגלל הקורונה. נוסף לכך, לא ברור מתי יתקיים הטקס ובאיזה פורמט, אבל כמדי שנה, המנצח בו ייצג את ישראל בקטגוריית הסרט הבינלאומי באוסקר האמריקאי.

הסרט המוביל במספר המועמדויות הוא "אסיה" בכיכובה של שירה האס, שרק השבוע היתה מועמדת גם לאמי. הוא קיבל לא פחות מ-13 מועמדויות, כולל בקטגוריות מרכזיות כמו הסרט, הבמאית ושחקנית המשנה (שירה האס). רותי פרי-בר, שביימה אותו, היא האישה היחידה שמועמדת בקטגוריית הבימוי.

קטע מהסרט "אסיה". באדיבות בתי קולנוע לב וגם סרטים,
האישה היחידה שמועמדת בקטגוריית הבימוי. מתוך "אסיה"/באדיבות בתי קולנוע לב וגם סרטים

"המתים של יפו", סרט הקולנוע הארוך הראשון של במאי הטלוויזיה הוותיק וזוכה פרס ישראל רם לוי, התכבד בתריסר מועמדויות, וכך גם "שאיפה לחיים" של מתן גוגנהיים ואסף אבירי בכיכובם של גדי יגיל ושלמה בראבא. "הנה אנחנו", שניר ברגמן ביים על פי תסריט של דנה אידיסיס ("על הספקטרום") מועמד לעשרה פרסים.

"לאה צמל, עורכת דין", הסרט התיעודי שכבר קטף פרסים רבים ועורר שערוריות רבות, מועמד גם לאופיר. נציין גם כי בקטגוריית השחקן הראשי אפשר למצוא שמות ותיקים כמו שלמה בראבא ("שאיפה לחיים") ושי אביבי ("הנה אנחנו") ובצידם את מאיר גרנר, כוכב "אפריקה", שהוא שחקן לא מקצועי ואביו של הבמאי אורן גרנר, המועמד אף הוא בקטגוריות הבימוי והתסריט. מאיה גרנר, אמו של הבמאי, מועמדת בקטגוריית שחקנית המשנה.

בקטגוריית המשחק, נציין כי גדי יגיל קיבל מועמדות ראשונה לאופיר בגיל 75, על תפקיד המשנה שלו ב"שאיפה לחיים". מנגד - ג'וי ריגר, בת 26, אספה לחיקה את המועמדות השלישית שלה, גם היא על "שאיפה לחיים".

בולט בהעדרו "מחילה" של חנן סביון וגיא עמיר, הלהיט הקופתי הגדול של הקולנוע הישראלי בשנה האחרונה, שמכר מאות אלפי כרטיסים אך קיבל מועמדות אחת בלבד - בקטגוריית עיצוב הפסקול.

עוד בוואלה!

זוכי פרס האמי 2020: "יורשים" זכתה בפרס הדרמה, שירה האס לא לקחה את הפסלון

לכתבה המלאה
הסרט "לאה צמל עורכת דין" בבימוי רחל לאה ג'ונס ופיליפ בלאיש. יח"צ,
ושוב איתכם. מתוך "לאה צמל, עורכת דין"/יח"צ

יש לציין כי לאור הנסיבות, סרטים בולטים רבים פרשו השנה מהתחרות, בהם "אחד מהלב" של טליה לביא ("אפס ביחסי אנוש") וגם "ויהי בוקר" של ערן קולירין על פי כתביו של סייד קשוע.

עצוב לציין גם כי בין המועמדים, שניים שהלכו לעולמם: גלעד עברון, שהשתתף בכתיבת התסריט של "המתים של יפו" וגיל תורן, שמועמד לא פחות משלוש פעמים בקטגוריית עיצוב הפסקול על שלושה סרטים שונים שהספיק להשלים לפני מותו בחודש מרץ האחרון.

רשימת המועמדים המלאה

סרט עלילתי באורך מלא: "אסיה", "אפריקה", "המתים של יפו", "הנה אנחנו", "שאיפה לחיים"

הבמאי הטוב ביותר: אורן גרנר ("אפריקה"), מתן גוגנהיים ואסף אבירי ("שאיפה לחיים"), ניר ברגמן ("הנה אנחנו"), רותי פרי-בר ("אסיה"), רם לוי ("המתים של יפו")

סרט תיעודי מעל שישים דקות: "לאה צמל, עורכת דין", "גולדה", "החבר דב", "להאיר את יוסי", "מאיר אריאל, שיר כאב"

סרט תיעודי עד שישים דקות: "אנדרגראונד בלט", "גשם בעיניים", "הדווקאים", "החוף הנפרד", "תמונת ניצחון"

סרט עלילתי קצר: "אנה", "ברכה", "לונג דיסטנס", "סתמי", "עין לבנה"

התסריט הטוב ביותר: אורן גרנר ("אפריקה"), גלעד עברון ועלא חליחל ("המתים של יפו"), דנה אידיסיס ("הנה אנחנו"), מתן גוגנהיים ואסף אבירי ("שאיפה לחיים"), רותי פרי-בר ("אסיה")

השחקן הראשי הטוב ביותר: יוסף אבו ורדה ("המתים של יפו"), מאיר גרנר ("אפריקה"), שאדי מרעי ("הלילה הזה"), שי אביבי ("הנה אנחנו"), שלמה בראבא ("שאיפה לחיים")

השחקנית הראשית הטובה ביותר: אלונה איב ("אסיה"), ג'וי ריגר ("שאיפה לחיים"), נלי תגר ("בוטיק פריז"), נעמה פרייס ("אלוהי הפסנתר"), רובא בלאל עספור ("המתים של יפו")

שחקן המשנה הטוב ביותר: גדי יגיל ("שאיפה לחיים"), דב גליקמן ("שאיפה לחיים"), מוריס כהן ("בוטיק פריז"), נועם אימבר ("הנה אנחנו"), סלים דאו ("המתים של יפו")

שחקנית המשנה הטובה ביותר: אפרת בן צור ("הנה אנחנו"), בת אל מוסרי ("בוטיק פריז"), לאורה ריבלין ("אלוהי הפסנתר"), מאיה גרנר ("אפריקה"), שירה האס ("אפריקה")

המתים של יפו. יורם מילוא,
מתוך "המתים של יפו"/יורם מילוא

הצילום הטוב ביותר: דמיאן דופרן ("בוטיק פריז"), דניאלה נוביץ ("אסיה"), דניאלה נוביץ ("הלילה הזה"), יורם מילוא ("המתים של יפו"), שי גולדמן ("הנה אנחנו")

העריכה הטובה ביותר: איל סיבי, יצחק צחייק ורועי רינת ("המוסד"), אילה בנגד ("הנה אנחנו"), גיל וסלי ("אפריקה"), דורי טפר ("שאיפה לחיים"), אסתר אלקיים ("שתיים"), נטע בראון ("המתים של יפו"), נטע דבורקיס ("אסיה")

הליהוק הטוב ביותר: אורית אזולאי ("הנה אנחנו"), אייל זוסמן וירדן שטרסברג ("שאיפה לחיים"), אלה צדקה ("אפריקה"), אסתר קלינג ("אסיה"), ג'ייריס קופטי וגיא שובל ("המתים של יפו"), לימור שמילה ("בוטיק פריז")

העיצוב האמנותי הטוב ביותר: איתן לוי ("הצגת הקולנוע האחרונה בבוקרשט"), נריה בן ארי ("המוסד"), עידו דולב ("הלילה הזה"), שונית אהרוני ("שאיפה לחיים"), תמר גדיש ("אסיה")

עיצוב התלבושות הטוב ביותר: דני בר שי ("המוסד"), יפעת כנפי ("בוטיק פריז"), ליטל לילו גולדפיין ("המחשמלים"), ענבל שוקי ("אסיה"), רייצ'ל בן דהן ("המתים של יפו")

האיפור הטוב ביותר: אורלי רונן ("שאיפה לחיים"), הילה אלקיים ("אסיה"), כרמית בוזגלו ("הלילה הזה"), מירב שחר ("המתים של יפו"), שלי סער ("המוסד")

המוזיקה המקורית הטובה ביותר: יונתן ריקליס ("עכביש ברשת"), קרני פוסטל ("אסיה"), רועי שפיגלר, הלל טפליצקי וערן צוירן ("אלוהי הפסנתר"), רן בגנו ("המתים של יפו"), רן בגנו ("שאיפה לחיים")

עיצוב הפסקול הטוב ביותר: אמיר בוברמן, שחף וגשל ("אסיה"), גיל תורן ("עכביש ברשת"), גיל תורן ודרור מנצורה ("מחילה"), גיל תורן, עודד רינגל, יוסי אפלבאום ואבי מזרחי ("המחשמלים"), רונן נגל ("הנה אנחנו")

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully