וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדי ואן היילן, מגדולי הגיטריסטים בכל הזמנים, הלך לעולמו

6.10.2020 / 23:13

המוזיקאי ואגדת הגיטרה אדי ואן היילן, ממקימי להקת ההארד רוק פורצת הדרך ואן היילן, מת לאחר מאבק ארוך בסרטן הגרון, בגיל 65. ואן היילן נחשב לאחד הגיטריסטים המשפיעים, המוכשרים והמקוריים ביותר במאה העשרים. הוא ולהקתו הגדירו מחדש את צליל הגיטרה החשמלית

הביצועים של אדי ואן היילן, מגדולי הגיטריסטים בכל הזמנים, שהלך לעולמו/רויטרס

המוזיקאי וגיבור הגיטרה ההולנדי-אמריקני אדי ואן היילן, ממקימי להקת ההארד רוק פורצת הדרך ואן היילן, מת לאחר מאבק ארוך של למעלה מעשר שנים בסרטן הגרון. בן 65 היה במותו. ואן היילן נחשב לאחד הגיטריסטים המשפיעים, המוכשרים והמקוריים ביותר במאה העשרים. הוא ולהקתו תוארו כמי שהגדירו מחדש את צליל הגיטרה החשמלית בשנות השבעים והשמונים. על פי התקשורת הזרה, ב-72 השעות האחרונות לחייו הרופאים גילו שהסרטן התפשט גם למוח ולאיברים נוספים. ואן היילן מת בבית חולים בסנטה מוניקה, לוס אנג'לס, כשאשתו, בנו ואחיו נמצאים לצדו.

אדי ואן היילן. Creative Commons
גיבור גיטרה. אדי ואן היילן/Creative Commons

"אני לא מאמין שאני צריך לכתוב את זה, אבל אבא שלי הפסיד היום במאבק הארוך והמפרך שלו בסרטן", כתב באוויטר בנו וולפגנג ואן היילן, שהפך לבסיסט ואן היילן. "הוא היה האבא הטוב ביותר שיכולתי לבקש. כל רגע שחלקתי עמו על הבמה ומחוצה לה היה מתנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

אדי ואן היילן נולד בשנת 1955 באמסטרדם, הולנד, ובגיל 8 היגר עם משפחתו לארצות הברית. הוא מעולם לא לקח שיעורי נגינה מסודרים. בשנת 1974 הקים אדי עם אחיו אלכס, הבסיסט מייקל אנתוני, והסולן דייוויד לי רות' את להקת ואן היילן, שהיתה שונה מלהקות רבות באותם ימים, שהתבססו במידה רבה על נגינה בסגנון בלוז. בסיסט להקת קיס, ג'ין סימונס, גילה את ההרכב ותרם להחתמתו בחברת האחים וורנר. בשנת 1978 הוציאה להקת ואן היילן את האלבום הראשון שלה שזכה להצלחה ענקית, ונחשב עד היום כאחד מאלבומי הבכורה הגדולים בהיסטוריה. הלהקה מכרה מעל ל-80 מיליון אלבומים ברחבי העולם.

אדי נחשב לבעל יכולת טכנית ייחודית בנגינתו. בשנת 1983 התרחבה השפעתו כשהשתתף בלהיט הפופולרי "Beat It" של מייקל ג'קסון ובו ביצע את סולו הגיטרה המוכר, עבורו קיבל כמיליון דולר, מה שתרם לפריצתו לקהל רחב יותר. בשנת 2015 הוא נבחר למקום השמיני ברשימת 100 הגיטריסטים הגדולים ביותר של מגזין רולינג סטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully