וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר הברסלבי דדי בן עמי הלך לעולמו ממחלת הקורונה

9.10.2020 / 12:39

בן עמי, אשר שר בשנת 70' את הלהיט "דזדמונה" שהולחן עבורו על ידי מתי כספי ונכתב על ידי גד קינר, הלך לעולמו בגיל 72 לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. באחרונה מתח ביקורת על ההחלטה למנוע את הנסיעה לאומן. הוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים

הזמר חסיד ברסלב דוד (דדי) בן עמי הלך לעולמו בגיל 72 לאחר שחלה בקורונה. בן עמי התפרסם בעיקר בשנות ה-70 כשהקליט את השיר "דזדמונה" שהפך ללהיט גדול. השיר נכתב על ידי מתי כספי ונכתב על ידי גד קינר. בשנת 1973 אף השתתף בסרט אבו אל-בנאת של הבמאי משה מזרחי בתפקיד הבן הצנחן שמופיע בחלומות האב.

בן עמי נולד למשפחה חילונית במושב נהלל. בצעירותו למד משחק אצל הבמאית הנודעת נולה צ'לטון. בצבא שירת בלהקת פיקוד דרום ולאחר מכן בלהקת פיקוד צפון. לאחר שחרורו עבד כשחקן בתיאטרון הקאמרי. לאחר מלחמת יום כיפור התקרב לדת, נסע לחצר הרבי מלובביץ' בניו יורק ושהה שם חודשים ארוכים. בסופו של דבר בחר בדרכה של חסידות ברסלב. במשך שנים ארוכות התמקד בשירת ניגונים חסידיים עתיקים. הוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים.

בריאיון שהעניק לפני כחודש בלבד לעיתונאי יעקב בר-און ממעריב, מתח ביקורת על ההחלטה למנוע את נסיעת החסידים לאומן. "הייתי מבין את הפרויקטור, המסית והמדיח, המלשין והמבחיל הזה ואת שולחו, ראש הממשלה, לו היה בא ואומר - 'רבותי, אנחנו במגפה ולכן, בלי לפחוד מאף אחד אני מכריז על סגר חלקי - מדי יום מחמש אחרי הצהריים עד חמש בבוקר ובסוף השבוע משישי בחמש אחרי הצהריים עד ראשון בחמש בבוקר. אין בילויים, אין בתי-כנסת ואין אומן. אין זה אין בכל מקום. אם סגור, אז הכול. לא רק בתי-כנסת, אלא גם תיאטראות, מסעדות ופאבים".

"כך אפשר יהיה להפחית את הסיכון מהנגיף מצד אחד ומצד שני להמשיך להניע את גלגלי הכלכלה", הוסיף. "אבל מדוע לאסור על נסיעה לאומן, כשממשיכים בבילויים, במסעדות ובכל מיני הפקרויות, עם הפגנות צפופות תוך כדי התייחסות נמרצת של עבודה זרה של דמוקרטיה שקרית".

  • עוד באותו נושא:
  • מתי כספי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully