וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 27 שנים: גלעד טוקטלי עוזב את תפקידו כבמאי הראשי של "עובדה"

13.10.2020 / 18:00

טוקטלי היה חלק מ"עובדה" מיומה הראשון. אילנה דיין: "גלעד ברא שפה טלוויזיונית, עם דקדוק פנימי משלה. כל-כולו כישרון ענק, יצירתיות מדהימה, ומחוייבות שאין דומה לה". אבי ניר: "מודה לגלעד על שנים רבות של יצירתיות עיתונאיות ודוקומנטרית יוצאת דופן"

גלעד טוקטלי. ראובן קסטרו
עוזב את "עובדה" אחרי 27 שנים. גלעד טוקטלי/ראובן קסטרו

גלעד טוקטלי יעזוב את תפקידו כבמאי הראשי של התכנית "עובדה" בהגשת אילנה דיין בקשת 12. הוא היה חלק ממנה במשך 27 שנים, מיומה הראשון כתוכנית התחקירים של טלעד, ובהמשך בערוץ 2 ובקשת. לאורך זמן זה, טוקטלי בן ה-53 היה שותף משמעותי בסיפורים הגדולים של "עובדה", הוביל פרויקטים מורכבים בארץ ובעולם, צילם באזורי קרבות, וביים שורה ארוכה של סרטים שעוררו הדים וזכו בפרסים.
  
"לפעמים כשאומרים ש'אין מילים', זה בגלל שבאמת אין מילים", מסרה אילנה דיין, "ולי אין מילים לתאר את המקום שיש לגלעד בחייה של 'עובדה' ובחיים שלי. גלעד ברא שפה טלוויזיונית, עם דקדוק פנימי משלה. הוא חתום כמעט על כל פריים ששידרנו ב-27 השנים שבהן 'עובדה' קיימת; והחותם הזה שלו, כל-כולו כישרון ענק, יצירתיות מדהימה, ומחוייבות שאין דומה לה. ברמה האישית, זכיתי לשותף שאיתו עשיתי את הדרך מיומה הראשון של התכנית; שותף וחבר, שהיה איתי באלף מקומות, מסומליה עד חאן יונס, ממומביי עד בואנוס איירס, מטול כרם עד דרום לבנון. רוב החוויות האלה עשו את דרכן למסך; אבל יש רגעים שהיו ונשארו רק של שנינו, והם יישארו איתי תמיד. אני חבה לגלעד חוב ענק, ומאחלת לו בהמון אהבה את כל ההצלחה שבעולם, בכל דרך חדשה שיפרוץ ויכבוש בעתיד".
   
אבי ניר, מנכ"ל קשת: "גם אני מתקשה לנסח במספר משפטים את תרומתו הייחודית והרבה מאד של גלעד ל'עובדה'. אני מודה לגלעד בשמי ובשם קשת על שנים רבות של יצירתיות עיתונאיות ודוקומנטרית יוצאת דופן, על חיבור שאין כמעט בנמצא בין עין ללב ועל אלפי שעות עבודה ללא לאות וללא פשרות ובעלות תרומה גדולה למה שזכו הצופים לראות על המסך של קשת".

גלעד טוקטלי. ראובן קסטרו
"כל-כולו כישרון ענק, יצירתיות מדהימה, ומחוייבות שאין דומה לה". גלעד טוקטלי ואילנה דיין/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully