וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמרת אילנה רובינא מתה מקורונה בגיל 86

18.10.2020 / 10:59

רובינא, בתם של השחקנית האגדית חנה רובינא והמשורר אלכסנדר פן, התפרסמה בעיקר בשנות השישים והשבעים של המאה ה-20 כזמרת, שחקנית ודוגמנית. בין הלהיטים הגדולים של רובינא: "לך איתה", "ביקשתי אש" ו"הגבירה בחום" שביצעה ביחד עם יוסי בנאי

אילנה רובינא רואה בעיניך. תאגיד כאן
אילנה רובינא/תאגיד כאן

הזמרת אילנה רובינא הלכה לעולמה בגיל 86 כתוצאה ממחלת הקורונה. היא סבלה בשנים האחרונות גם מסרטן. היא הלכה לעולמה במרכז הרפואי שוהם בפרדס חנה אחרי שנדבקה בקורונה. רובינא, בתם של שחקנית התיאטרון האגדית חנה רובינא והמשורר אלכסנדר פן, הייתה פעילה בעיקר בשנות השישים והשבעים של המאה ה-20. הוא הייתה שחקנית, דוגמנית והתפרסמה בעיקר כזמרת פופולרית. בין הלהיטים הגדולים של רובינא: "לך איתה", "ביקשתי אש" ו"הגבירה בחום" שביצעה ביחד עם יוסי בנאי.

חברתה נלי אמן אמרה לוואלה! תרבות: "גדלתי איתה והיינו חברות מגיל 8. כשהיתה נערה היא כל הזמן התעניינה אם יש לה עוד אח או אחות מצד אלכסנדר פן. מהחבורה שלנו כבר לא נשאר אף אחד. במשך שנים היו שני שכנים שטיפלו בה במסירות. היה לה סרטן, והיא אושפזה בחודשים האחרונים באיכילוב, שם חלתה בקורונה, ואחר כך עברה למרכז רפואי שוהם. אחרי שנים שלא דיברו, אורי זוהר התקשר אליה לפני שבועיים, לאחר שעברה למרכז הרפואי שוהם, וזה מאוד עודד אותה".

לאחר שירותה הצבאי למדה שירה קלאסית באיטליה. בשנת 56' התחתנה לביל סטיוארט ומהר מאוד התגרשה ממנה. היא עברה לישראל, עסקה בדוגמנות והחלה להופיע במועדון התיאטרון. באותה עת יצא לאור להיטה הראשון, "שיר הדרך". היא הצטרפה לתכנית הרביעית של להקת "בצל ירוק", שם היא שרה עם שמעון ישראלי את "השמלה הסגולה" של סשה ארגוב. היא התחתנה עם אורי זוהר, ממנו נפרדה לאחר שנתיים. באותה תקופה הפכה אילנה רובינא לזמרת פופולרית. בין השירים שהקליטה אז היה להיט נוסף, "ביקשתי אש".

מנישואיה השלישיים לגוריון וייסמן, בנו של יעקב ויסמן, נולדה לה בת בשם מאיה. באותה תקופה היא שהתה ארבע שנים בצרפת. בשנת 1970 שבה רובינא לישראל והגיעה למקום הראשון בפסטיבל הזמר החסידי השני עם השיר "יברכך". בפסטיבל הזמר ב-1972 היא ביצעה את שירה של תרצה אתר ללחן של סשה ארגוב, "בלדה על נערי שגדל" שהגיע למקום האחרון. באותה שנה יצא אלבומה הראשון "שני הצדדים" שכלל את הלהיט "לך איתה". רובינא הופיעה בפני לוחמים במלחמת יום הכיפורים, במסגרת צוות הווי יחד עם מתי כספי, אושיק לוי, פופיק ארנון ואף לאונרד כהן. לאחר המלחמה מיעטה להשתתף במופעים והקלטות, עד שפרשה לחלוטין מעולם הבידור. מאז אמצע שנות השבעים התגוררה בלונדון.

ביולי 2006, לאחר שעברה סדרת משברים, ובהם התאבדותו של בעלה הרביעי, רפי וייזר, והתמודדות עם חובות כספיים גדולים, חזרה רובינא לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully