וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופרה אחרת: האופרה הישראלית חשפה את התוכנית האמנותית שלה לשנה הקרובה

20.10.2020 / 14:49

שתי הפקות שיוכלו לעלות בקרוב, ארבע הפקות שיצטרכו לחכות להגדלת כמות הקהל, קלאסיקות ויצירות מקוריות. הכל כבר מוכן באופרה הישראלית לקראת השנה הקרובה, ועכשיו רק נותר לחכות לאישורים הממשלתיים

ההצגה חייבת להמשיך, גם כשזו אופרה אחרת. האופרה הישראלית פירסמה היום (שלישי) את התוכנית האמנותית שלה לשנה הקרובה, וכמובן שהיא שונה מן הקודמות.

בהתאם למה שנעשה בעולם בחודשים האחרונים, הדגש בתקופה הארוכה יהיה על אופרות קצרות או מקוצרות, והפקות בהן יש כמות מוגבלת של משתתפים ומשתתפות על הבמה.

בשלב הראשון, האופרה תציג שתי הפקות מול קהל מקסימלי של מאתיים איש, עם ריחוק חברתי. מדובר ב"שיקוי האהבה" של דוניצטי שיביים עידו ריקלין ויככבו בה הילה בג'יו, עודד רייך ואנתוני ווב. ההפקה השנייה תהיה "המדיום" של מנוטי שתביים שירית לי וייס, בכיכובן של שי בלוך וטל גנור.

בהמשך השנה, כשניתן יהיה להגיל את כמות הצופים, יעלו ארבע הפקות נוספות: "רומיאו ויוליה" של בליני, שיביים חנן שניר, עם אלה וסילביצקי וטל ברגמן; ו"האיטלקיה באלג'יר" של רוסיני שיביים עידו ריקלין בכיכובה של רחל פרנקל, השבה למולדת לאחר שכיכבה באופרה הווינאית. ויהיו גם הפקות מקור: "אימהות" הטרייה, שכתב דוד זבה, ומציגה את סיפור בראשית מנקודת מבט נשית. שירית לי וייס תביים את ההפקה, שתעלה יחד עם תיאטרון גשר. כמו כן, תעלה הפקה בשם "חנוך לוין באופרה", אותה יביים עידו רוזנברג. יוסי בן נון, דוד זבה, יונתן כנען, יונתן קרת ורוני רשף במסגרתה מערכונים ושירים של חנוך לוין ויצרו מפגש מסקרן בינם לאופרה.

"אנחנו מוכנים לצאת לדרך, בתוכנית שכולה בכורות והפקות מקור עם בכירי היוצרים הישראלים והסולנים הישראליים המובילים, במתווה מיוחד המבטיח הגנה מרבית על בריאותם של הצופים ושל הזמרים והנגנים", אמר מנכ"ל האופרה צח גרניט. "כעת, נותר רק לקבל את אישור הממשלה לפתוח את האולם".

שירית לי וייס. יוסי צבקר,
תביים שתי הפקות. שירית לי וייס/יוסי צבקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully