וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק חיכיתי להזדמנות לירות": הצצה ראשונה לדוקו המביא עדויות של חיילים ששירתו בחברון

21.10.2020 / 13:56

"המשימה חברון", סרטה התיעודי הקצר של רונה סגל, התקבל לפסטיבל אידפא, אחד היוקרתיים בעולם הדוקו. לקראת הקרנותיו שם בנובמבר, הצצה ראשונה לסרט המספק עדויות מטרידות של חיילים קרביים לשעבר

טיזר מהסרט "המשימה חברון"/רונה סגל

אידפא, אחד מן הפסטיבלים החשובים בעולם הדוקומנטרי, יתקיים כמדי שנה בחודש הבא. אך הפעם, כמובן, זה לא יהיה במתכונת פיזית באמסטרדם, אלא בפורמט וירטואלי.

בימים האחרונים מתפרסמים שמות הסרטים שיוצגו בהקרנת בכורה עולמית בפסטיבל, וביניהם יש כמה סרטים קצרים תוצרת הארץ - למשל, "המשימה חברון" של העיתונאית והקולנוענית רונה סגל, מי שכתבה בזמנו את התסריט המצוין של "שש פעמים".

הסרט מציג עדויות מטרידות של שישה חיילים קרביים לשעבר, חלקם משוחררים טריים, שאת השירות שלהם עשו בחברון. כמו כן, מתראיין בו דין יששכרוף, קצין הנח"ל שעדותו במסגרת "שוברים שתיקה" כבר עוררה מהומה בזמנו, וכעת הוא מוסיף לה רבדים נוספים.

"אתה רק מחכה להזדמנות לירות", מספר אחד החיילים המשוחררים בקטע מן הסרט, שנחשף כאן לראשונה לקראת ההקרנה. "בהתחלה נורא שנאתי את זה שאני יורה כדורי גומי על ילדים", מוסיף אחר. "ואז אחרי זה, כבר היינו נותנים כיפים כזה - 'איזה מלך, פגעת'", ולאחר מכאן מגיע תיעוד בזמן אמת של מפגין שנורה, כשהחיילים מגיבים "חטף בול בתחת, יופי".

את הסרט ביימה רונה סגל, הפיקה עידית קליגר, ערכה איילת עופרים וצילם איתי מרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully