וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבשה דולי פותחת שולחן

18.12.2000 / 11:42

עדו פלוק על "מה קרה בגטקה", סרט שיוכל לצלוח אפילו את מחסום ה-20 אינץ' שלכם


קשה להאמין ש"מה קרה בגטקה" הוא פרויקט הביכורים של אנדרו ניקול, במאי פרסומות ותיק. כשהם מתחילים בצעדיהם הראשונים בעולם העלילתי ארוך הנגן, נוטים במאי פרסומות לייצר סרטים מדויקים מדי, שאין בהם אותם רבדים המסמלים עבור רבים את מותר הקולנוע על הטלוויזיה. דוגמה טובה לכך הוא "אמריקה X" הבנאלי של טוני קיי, גם הוא במאי פרסומות וקליפים ותיק. "גטקה", בכל מקרה, הוא לגמרי לא סרט כזה.

ממש כמו הסרט עצמו, שעוסק במבנה הגנטי של בני אדם אשר מכריע את עתידם, כך גם המבנה של "גטקה" - או מדויק יותר, האנשים שעומדים מאחורי הסרט - יכולים להוות רמז מקדים לתוצאה האיכותית. איתן הוק ואומה תורמן הם הכוכבים; סלאוומיר אידזייק (הצלם של קישלובסקי ב"כחול") טווה על המסך את המלחמה הנצחית של כתום מול כחול; ומייקל נימן, המלחין הקבוע של גרינוויי (והאיש שעומד במקור מאחורי הנעימה המלווה את "יומן השבוע" של ערוץ 1) נעזר בשוברט כדי ליצור פסקול מרגש וסוחף. הוסיפו לכך את העובדה שמאז כתב את התסריט ל"גטקה" כתב אנדרו ניקול גם את "המופע של טרומן" החכם, ותקבלו ממש נבחרת "אול סטאר" מעודנת ואנינה.

אולי אם קיאנו ריבס היה משחק בסרט, ומחלקת יחסי הציבור היתה טורחת מעט יותר, היה "גטקה" יכול להפוך ל"מאטריקס" של 97' ובכך לחסוך מאיתנו את ההכתרה המביישת של זה כסרט המד"ב של שנות התשעים. כך או כך, "מה קרה בגטקה" - אחד מסרטי המדע הבדיוני המוצלחים והמתקדמים ביותר שנעשו בחמש השנים האחרונות – ישודר הערב (שני, 18 בדצמבר) ב-22:00 בערוץ הסרטים. זה סרט כל כך חכם ומרגש, שאפילו את מחסום ה-20 אינץ' המאובקת שלכם הוא יוכל לצלוח. ואת זה אפשר לומר על מעט מאוד סרטים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully