וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יהודה וזאביק צלצלו ואמרו 'החלטנו לעשות סרט המשך ל'חגיגה בסנוקר'"

24.10.2020 / 21:32

הבמאי בועז דוידזון, שביים את יהודה בארקן בין השאר בסרטים "צ'רלי וחצי" ו"חגיגה בסנוקר", נפרד מהשחקן שמת מקורונה: "יהודה היה כוכב הקולנוע הישראלי האמיתי הראשון. המצלמה אהבה אותו". בנוסף גילה כי תכננו לקדם סרט המשך ל"חגיגה בסנוקר" עם זאב רווח

ערוץ הקולנוע הישראלי

"אני זוכר יום אחד שבו הלכתי באיזה שוק בעיר בארגנטינה, פתאום אני מקבל טלפון מיהודה בארקן וזאביק רווח. הייתי במקום רועש, בקושי יכולתי לדבר איתם, אבל מצאתי איזושהי פינה. הם אומרים לי - החלטנו שאנחנו עושים סרט המשך. תמיד אנחנו מדברים ולא עושים, עכשיו החלטנו לעשות. רציתי מאוד שזה יקרה, היו כל מיני רעיונות. חבל שזה כבר לא יקרה. יש רק זכרונות טובים מהסרטים האלה. אני לא מדבר על ההצלחה, ועל כך שהסרטים האלה הפכו למין אייקונים תרבותיים של מדינת ישראל. אני מדבר על הזמן נטו שהיינו יחד על הסט. היה כיף, ולא לקחנו את זה ברצינות מדי".

הבמאי בועז דוידזון, אשר ביים את בארקן בסרטים "צ'רלי וחצי", "חגיגה בסנוקר", "לופו בניו יורק" וכן בסרט המתיחות "אוכלים לוקשים", קיבל בתדהמה את החדשות על מותו של השחקן והבמאי יהודה בארקן. בשיחה עם וואלה! תרבות מביתו בלוס אנג'לס הוא סיפר כמה בארקן השפיע על הקולנוע הישראלי: "אני אבל ועצוב על מותו של יהודה. אני המום וקשה לי לעכל. עבדנו הרבה ביחד. יהודה בארקן היה כוכב הקולנוע הישראלי האמיתי הראשון. הוא היה כמו כוכב קולנוע בינלאומי. כשראית את יהודה על המסך, ראית גבר עם הרבה ביטחון, אבל בעבודה שלו הוא לא היה כזה. הוא לא היה כל כך בטוח בעצמו. הוא היה מאוד רגיש. ניסה כל הזמן לעשות את העבודה הכי טובה שהוא יכול. הוא היה חרדתי, רצה לעשות את הכי טוב. היה מלא בחרדות, והיינו מרגיעים אחד את השני".

חגיגה בסנוקר. צילום מסך מערוץ הקולנוע הישראלי, צילום מסך
היו כבר רעיונות לסרט המשך. יהודה בארקן וזאב רווח בסרט "חגיגה בסנוקר"/צילום מסך, צילום מסך מערוץ הקולנוע הישראלי

"המצלמה מאוד אהבה אותו, הוא עבר מסך בקלי קלות והיה מאוד כריזמטי", הוסיף דוידזון. "היה לו טיימינג יוצא מהכלל, והיה תענוג לעבוד איתו. בעצם, כל הסרטים שעשיתי עם יהודה היו קצת עבודה אבל יותר מזה היו מסיבה. השתעשענו המון. שנינו אהבנו לעשות טריקים. הוא עבד עליי ואני עבדתי עליו, ושנינו עבדנו על שחקנים אחרים כמו זאביק רווח. ותוך כדי זה עשינו גם סרט".

"בכל התקופה האחרונה שיהודה היה חולה, הייתי בקשר עם הבן שלו וחשבתי שיש איזשהו שיפור. לצערי לא היה. יהודה יחסר לי מאוד, למרות שבשנים האחרונות לא עבדנו ביחד. פתאום כשהוא הולך ולא עוזב אותנו זה משאיר חלל נוראי שכזה, עם המון זכרונות. אני עדיין מעכל את זה. זו אבידה גדולה"

עוד בוואלה!

השחקן והבמאי יהודה בארקן מת מקורונה בגיל 75

לכתבה המלאה
יהודה בארקן, זאב רווח, צ'רלי וחצי. יח"צ,
"על המסך ראית גבר עם הרבה ביטחון, אבל הוא היה מאוד רגיש וחרדתי". יהודה בארקן וזאב רווח בסרט "צ'רלי וחצי"/יח"צ
יהודה בארקן ובועז דוידזון מתוך הסרט "צ'רלי וחצי". באדיבות בועז דוידזון,
יהודה בארקן ובועז דוידזון מתוך הסרט "צ'רלי וחצי"/באדיבות בועז דוידזון
בועז דוידזון. באדיבות המצולמים
בועז דוידזון/באדיבות המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully