וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים למסך הגדול: פסטיבל סרטים בערבה יכלול הקרנות דרייב-אין

1.11.2020 / 12:25

תרבות הקולנוע המקומית מתחילה לנשום לרווחה: פסטיבל סרטים בערבה, שייצא לדרך בסוף השבוע, יכלול בסופ"ש הנעילה שלו גם סדרה של הקרנות באוויר הפתוח. עוד בשורה טובה: יוצגו במסגרתה כמה מן הסרטים הבינלאומיים המדוברים של העונה. כל הפרטים בפנים

"חברים יקרים"/פסטיבל סרטים בערבה

סוף סוף בשורות טובות לשוחרי ושוחרות הקולנוע: הודות למתווה החדש שגיבש שר התרבות חילי טרופר, פסטיבל הסרטים הבינלאומי בערבה שייפתח ביום חמישי הקרוב יתקיים לא רק במהדורת אונליין, אלא יכלול גם סוף שבוע של הקרנות דרייב-איין. זה יקרה בין חמישי 12.11 למוצאי השבת של ה-14 לחודש, תחת כיפת השמיים בלב הערבה התיכונה, ומול מסך ענק.

בשורה טובה נוספת היא שהתפריט האמנותי של ההקרנות לוהט ואיכותי, וכולל שניים מן הסרטים המדוברים ביותר בעולם הפסטיבלים הבינלאומי בחודשים האחרונים - "עוד סיבוב" עתיר האלכוהול של הבמאי הדני תומס וינטרברג ("החגיגה", "הניצוד") בכיכובו של מד מיקלסון, ו"ניו אורדר" האפוקליפטי והפוליטי של הבמאי המקסיקאי המצוין מישל פרנקו ("אחרי לוסיה"). בין הסרטים האחרים שיוקרנו אפשר למצוא גם את "הנה אנחנו" של ניר ברגמן על פי תסריט של דנה אידיסיס שזה עתה זכה בפרס חביב הקהל בפסטיבל מונפלייה ונחשב פייבוריט לזכייה בפרס אופיר, ו"השנה שלי עם סלינג'ר" בכיכובן של סיגורני וויבר ומרגרט קוואלי, שפתח את פסטיבל ברלין האחרון. יהיה גם סרט ישראלי קצר אחד בהקרנת בכורה - "פרדייז" של אסף סבן, ש"בית בגליל" שלו היה מסרטי הביכורים הטובים של השנים האחרונות. כמו כן, כהצדעה לשחקן שון קונרי שהלך אמש לעולמו, יוקרנו כמה מלהיטיו הקלאסיים.

את מהדורת האונליין יוציא אותה לדרך "חברים יקרים", סרטו החדש והמצוין של הבמאי הרוסי אנדריי קונצ'לובסקי, שזכה בפרס מיוחד בפסטיבל ונציה האחרון. גם "לעולם לא יירד עוד שלג" של מלגושה שומובסקה הפולנייה שהוקרן באותו פסטיבל יוצג באירוע, והתוכנית תכלול כמה בכורות נוספות של סרטים בינלאומיים.

נוסף לכך, יוקרנו מיטב הסרטים של במאים ובמאיות שכבר הפכו לאורחים קבועים בערבה, למשל הירוקאזו קורה-אדה היפני ("המשפחה שלי"). יהיו גם הקרנות של שלוש קלאסיקות מודרניות תוצרת הארץ: "אוונטי פופולו", "ואלס עם באשיר" ו"חופשת קיץ", ומסגרת משפחתית שתכלול את "קיריקו והמכשפה", "איש הירח" ו"חיי כקישוא".

פרטים נוספים לגבי מועדים, כרטיסים ואפשרויות לינה בערבה ראו באתר הרשמי של הפסטיבל.

עוד סיבוב. פסטיבל סרטים בערבה,
מתוך "עוד סיבוב"/פסטיבל סרטים בערבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully