וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם ששון גבאי כשמעון פרס: המחזה "אוסלו" הופך לסרט של HBO

10.11.2020 / 9:15

"אוסלו", המחזה המצליח העוסק באחורי הקלעים של תהליך השלום, הופך כעת לסרט בהפקת HBO וסטיבן ספילברג, והפקתו מצטלמת בפראג. הקאסט כולל את רות ווילסון ואנדרו סקוט, ואת ששון גבאי כשמעון פרס ואיציק כהן כיוסי ביילין

לאחר שהוצג בהצלחה על במות ברודווי והווסט-אנד ולאחר מכן גם אלה של תיאטרון בית ליסין, המחזה "אוסלו" הופך כעת לסרט בהפקת HBO. כך, לפי דיווחים באתר דדליין.

כזכור, את המחזה כתב ג'יי.טי רוג'רס ואת ההפקה המקורית ביים ברלט שר, ושניהם אחראים גם לעיבוד הקולנועי. כמשתמע משמו, הוא עוסק באחורי הקלעים של השיחות הסודיות שהובילו להסכמי אוסלו, וזאת משלוש נקודות מבט - של המתווכים הנורבגים, של הישראלים ושל הפלסטינים.

הסרט מצטלם כעת בפראג דווקא, ויש בו צוות נוצץ. רות וילסון, כוכבת "הרומן", ואנדרו ווילסון, שפרץ בתור הכומר הלוהט ב"פליבאג" והופיע גם ב-"1917", מגלמים את מונה יול וטרה לרסן, צמד הדיפלומטים הנורבגים שתיווכו בין הניצים. ומן הצד הישראלי: ששון גבאי יגלם את שמעון פרס; איציק כהן את יוסי ביילין; יגאל נאור את יואל זינגר; דב גליקמן את יאיר הירשפלד; רותם קינן את רון פונדק; וג'ף ווילבוש, שכיכב לאחרונה כמוישה ב"המורדת", את אורי סביר.

לימור גולדשטיין בהצגה אוסלו , נובמבר 2018. רדי רובינשטיין,
מתוך ההצגה "אוסלו" בתיאטרון בית ליסין/רדי רובינשטיין

כיאה לצילומים בתקופה כה מאתגרת, הם נתקלו בקשיים וההפקה הוקפאה למשך שבועיים לאחר שהתגלו בה חיוביים לקורונה, אך כעת היא ממשיכה. הסרט יעלה ב-HBO במהלך השנה הבאה, ולא ברור מתי ואיפה ישודר בישראל.

גם בין המפיקים אפשר למצוא שמות נוצצים, בהם לא פחות מסטיבן ספילברג. טארה גרייס, סגנית נשיא ב-HBO, אמרה לתקשורת האמריקאית כי "'אוסלו' עוסק בסיפור יוצא דופן על שני הפכים שמצליחים למצוא את המשותף ביניהם, ולכן הסוגיות שלו אקטואליות מתמיד". קריסטי מקוסקו קריגר, אחת המפיקות, הוסיפה - "זה סיפור חזק, שחייבים לשמוע בימינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully