וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף סוף זה קורה: פסטיבל הקולנוע ירושלים יתקיים בדצמבר

11.11.2020 / 8:33

בשורות טובות לשוחרי ושוחרות הקולנוע: לאחר דחייה כפולה, פסטיבל ירושלים יתקיים בדצמבר - במתכונת וירטואלית ואולי גם עם הקרנות פיזיות. סרט הפתיחה: "סאבלט" של איתן פוקס

טריילר הסרט "סיפור(י) אהבה"/פסטיבל הקולנוע ירושלים

לאחר שנדחה פעמיים במהלך הקיץ, פסטיבל הקולנוע ירושלים ייצא לדרך בעשרה בדצמבר ויתקיים במשך עשרה ימים. השאלה היחידה שנותרה פתוחה היא באיזה מתכונת הדבר יתרחש: יהיו בו הקרנות וירטואליות בוודאות, אך השאיפה היא לשלבן גם בהקרנות פיזיות, וזאת בהתאם להתפתחויות בישראל ולהנחיות משרד הבריאות.

כך או כך, הפסטיבל יקרין בהקרנות בכורה ישראליות עשרות סרטים מקומיים ובינלאומיים, מהם המדוברים ביותר של השנה. את משבצת סרט הפתיחה, שנחשבת לאחת היוקרתיות בתרבות הקולנוע הישראלית, נבחר לאייש סרט תוצרת הארץ - "סבלט" של איתן פוקס ("ללכת על המים"), המגיע לעיר הבירה לאחר בכורה עולמית בפסטיבל טרייבקה הניו יורקי.

כמשתמע מן השם שלו, עוסק הסרט בעיתונאי אמריקאי החווה משבר נפשי עד שהוא מסבלט דירה בתל אביב, וגואל את נשמתו באמצעות מפגש עם קולנוען צעיר ועם העיר ללא הפסקה. מככבים: ג'ון בנג'מין היקי, המוכר מ"האישה הטובה", והשחקן הישראלי ניב ניסים, שאינו מוכר.

כמו כן, נחשפת היום זהות סרט הנעילה של הפסטיבל: "סיפור (י) אהבה" של הקולנוען הצרפתי עמנואל מורה, בכיכובה של קמיליה ג'ורדנה, שהיא מאושיות התרבות הכי לוהטות כרגע בצרפת.

מתוך הסרט "סבלט". פסטיבל הקולנוע ירושלים,
מתוך "סבלט"/פסטיבל הקולנוע ירושלים

ההקרנות הווירטואליות בפסטיבל יתקיימו באמצעות מערכת צפייה חדישה שכבר שימשה פסטיבלים מובילים בעולם ומבטיחה לשלב בין ממשק ידידותי ובין איכות טכנית גבוהה. יהיו בו כרגיל שש תחרויות - לסרטים מקומיים ובינלאומיים, עלילתיים ותיעודיים, ארוכים וקצרים. הוא יתקיים בין העשרה לעשרים בדצמבר, וכעת נותר לחכות להודעות על שמות היצירות הנוספות שיוצגו בו.

"אנחנו מאמינים שאין תחליף למפגש ממשי שמייצרים פסטיבלי הקולנוע בין קהל, יוצרים וקולנוע על המסך הגדול", מסרו מנכ"לית סינמטק ירושלים והפסטיבל נועה רגב, והמנהל האמנותי שלו, אלעד סמורזיק. "אולם, בתנאים המיוחדים של השנה הזאת, מתוך מחויבות עמוקה לקהל שלנו וליוצרי הקולנוע בארץ ובעולם, החלטנו להגיש תוכנית משובחת עד הבית, ובמקביל נמשיך לקוות שהנחיות משרד הבריאות יאפשרו לקיים את הפסטיבל גם באולמות. ובכל אופן, נסיים את השנה המאתגרת הזאת בחגיגה משמעותית לכל אוהבי הקולנוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully