וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי סערת "הנאצים": מגישת CNN התנצלה על המונולוג בשידור

17.11.2020 / 10:07

לאחר שהשוותה בין תקופת נשיאותו של דונלד טראמפ ל"ליל הבדולח" של המשטר הנאצי ועוררה סערה עולמית, התנצלה המגישה הבכירה של CNN כריסטיאן אמנפור: "היטלר היה אירוע יוצא דופן בהיסטוריה. אני מצטערת אם ההערה שלי פגעה במישהו"

הסערה וההתנצלות: ביום חמישי האחרון עוררה המגישה הבכירה של CNN כריסטיאן אמנפור סערה כשהשוותה בין תקופת נשיאותו של טראמפ בארצות הברית לבין אירועי "ליל הבדולח" שאירעו בגרמניה בשנות השלושים והיוו כר לעליית הנאצים ולתחילת השואה. משרד החוץ אף שלח מכתב לרשת CNN ובו דרישה להתנצלות. המגישה אכן הביעה התנצלות, חזרה בה מהדברים - והבהירה אותם.

"במסגרת הערה בתכנית שלי בשבוע שעבר, הזכרתי את יום השנה ה-82 לליל הבדולח כפי שאני עושה מפעם לפעם", אמרה בשידור. "זה האירוע שהתחיל את השואה. במקביל ציינתי את המתקפות של הנשיא טראמפ נגד ההיסטוריה, העובדות, הידע והאמת. לא הייתי צריכה להציב זו לצד זו את שתי התובנות. היטלר והרוע שלו הוא אירוע יוצא דופן בהיסטוריה. אני חוזרת בי ומצטערת אם ההערה שלי פגעה במישהו. התכוונתי להבהיר שהדמוקרטיה עלולה להיעלם ושעלינו להגן על הערכים הדמוקרטיים ללא מנוחה".

המונולוג שעורר סערה:

המונולוג שעורר כאמור את הסערה נאמר על ידי אמנפור בחמישי האחרון. היא ביצעה הקבלה בין ממשל טראמפ לבין מעשי הנאצים ביהודים בשנות ה-30. "השבוע לפני 82 שנה התרחש 'ליל הבדולח' - יריית הפתיחה של הנאצים על הציביליזציה שהובילה לרצח עם", אמרה בפתח תכניתה. "אותו מגדל של ספרים בוערים הוביל למתקפה על עובדות, ידע, היסטוריה ואמת. אחרי ארבע שנים של מתקפה מודרנית על ידי טראמפ מול אותם ערכים, הצוות של ביידן והאריס עומד לחזור לנורמליות. ביידן מתנהל בצורה נשיאותית בנוגע לממשל תקין ובריאותו של העם האמריקני בעוד שיריבו שנוצח מטהר אויבים שנתפסו ומונע חילופי שלטון".

כריסטיאן אמנפור. CNN, צילום מסך
התנצלה. אמנפור/צילום מסך, CNN

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully