וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינויים, תקציבים והנגשת מופעים: תכנית טרופר לשילוב אנשים עם מוגבלות

3.12.2020 / 7:37

שר התרבות חילי טרופר יוזם תכנית במשרדו לשילוב אנשים עם מוגבלות. משרדו יעביר בין השאר 8 מיליון שקלים לכפר השיקומי לבניית מתקני ספורט, תיאטראות יקבלו תמרוץ כספי להעסיק אנשים עם מוגבלות ותקודם תקנה שאירועים עם 200 איש ומעלה יונגשו לבעלי צרכים מיוחדים

בווידאו: מוזיאון תל אביב נפתח לראשונה מאז הסגר/עריכה: אסף דרורי

במסגרת ציון היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות, יוזם שר התרבות והספורט חילי טרופר תכנית במשרדו ובמרכזה תיקונים, יוזמות והעברות תקציביות במשרד למען שוויון לאנשים עם מוגבלות. כחלק מהתכנית, שנוצרה בשיתוף עם "עלה נגב" ומרכז "נא לגעת", המשרד יבצע העברה תקציבית על סך 8 מיליון שקלים לכפר השיקומי "עדי נגב - נחלת ערן" לטובת בניית מתקני ומגרשי ספורט שיקומיים. תיקון נוסף שייכנס לתוקף בקרוב יעודד מוסדות מתחומי אומנויות הבמה דוגמת תיאטרון ומחול, להעסיק אנשים עם מוגבלות על ידי תמרוץ כספי. על פי תיקון זה, יוכפל פי 1.5 התקצוב עבור גופים שעיקר פעילותם בהעסקה של אנשים עם מוגבלות.

השר טרופר גם הודיע כי ימנה אנשים עם מוגבלות למועצות של המשרד. בין השאר ימנה את אריק פינטו ליו"ר המועצה הלאומית לספורט; בן זליכה ימונה כחבר במדור מוזיקה במועצה לתרבות ואומנות; ענבל פיזרו, שחיינית עבר פראלימפית, תמונה לחברה במועצה הלאומית לספורט; יואב קריים, איש חינוך ופעיל חברתי למען זכויות נכים, ימונה כחבר במועצת המוזיאונים; והבמאי עידו גרינגרד המתנייד בכיסא גלגלים ימונה כחבר במועצה לתרבות ואומנות.

במשרד עובדים על שינוי חוקי שיחייב גם בעתיד נציגות של אנשים עם מוגבלות במועצות ובתאגידים סטטוטוריים שבאחריות המשרד. כמו כן, מתקדמת תקנה על פיה כל אירוע פיזי שיכלול יותר מ-200 איש יונגש באופן מלא לבעלי צרכים מיוחדים.

חילי טרופר. ראובן קסטרו
"ערך גדול בקידום שוויון זכויות". חילי טרופר/ראובן קסטרו

השר חילי טרופר מסר: "בישראל יש קרוב ל-20% אנשים עם מוגבלות. אני רואה ערך גדול בקידום שוויון הזכויות עבורם ובמתן הזדמנות אמתית לשילובם. חברה מתוקנת היא חברה שבה לכל אדם יש הזדמנות להצליח, להגשים את שאיפותיו ולהתקדם בדרכו מבלי שמחסומים פיזיים או נפשיים ימנעו זאת ממנו. למדינת ישראל יש אחריות לבצע מהלכים רחבים ומשמעותיים שיאפשרו שוויון, שילוב והנגשה עבור אנשים עם מוגבלות. אני מבקש לקדם בכל תחומי המשרד ערכים אלה ולתת להם ביטוי מעשי במכלול עולם התרבות והספורט בישראל ועל כן בנינו תכנית רחבה שמטרתה היא לאפשר לערכי השוויון והשילוב להתממש בפועל".

אורן יצחקי, מנכ"ל נא לגעת, הוסיף: "זהו רגע מרגש מאוד עבורנו. אחרי שנים, נראה שמאמצנו ליצירת שינוי תפיסתי כלפי אומנות ותרבות שנוצרת על ידי אנשים עם מוגבלויות נושאים פרי. הרפורמה במדיניות הממשלה מחלחלת ומייצרת שינוי מהותי המאפשר שוויון וצדק. מדובר בתוכנית מקיפה שתאפשר בפעם הראשונה להרחיב את המימון הנדרש, וכך תמקצע את תחום התרבות המשלבת. כבר הוכח שהכלי היעיל ביותר לנפץ סטיגמות, להרחיב את המודעות הציבורית וההכלה לאנשים עם צרכים מיוחדים היא באמצעות תרבות ואומנות. סדנאות חושיות ותיאטרון ששחקניו עיוורים וחירשים מעבירים מסר של עוצמה ולא של מסכנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully