וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הסרטים - ישירות לסטרימינג: רעידת אדמה חסרת תקדים בהוליווד

3.12.2020 / 21:19

בצעד חסר תקדים שמטלטל את הוליווד, הודיעו אולפני וורנר כי יעלו ישירות בסטרימינג את כל סרטיהם ב-2021, בהם "חולית" ו"מטריקס 4". התירוץ הרשמי הוא הקורונה כמובן, אבל האם מדובר באסטרטגיית מלחמה נגד נטפליקס, ואיך זה ישפיע על הקהל בישראל?

טריילר "וונדר וומן 1984"/יח"צ

רעידת אדמה בעולם הקולנוע: אולפני וורנר הודיעו כי כל סרטיהם ב-2021 יעלו בו זמנית בסטרימינג ובאולמות. יש להדגיש כי בשלב זה ההחלטה רלוונטית לארצות הברית בלבד ולא למדינות אחרות, וכמובן שלא לישראל.

בשבוע שעבר, וורנר סיפקו את הרמזים הראשונים למהלך עם ההכרזה ש"וונדר וומן 1984" יעלה ב-25 בדצמבר באולמות הקולנוע שעדיין פתוחים, וכן ב-HBO MAX, שירות הסטרימינג של התאגיד אליו הם משתייכים. ההכרזה הזו היתה דרמטית כשלעצמה, ובזמנו המחשבה היתה שמדובר בצעד חד-פעמי, אך כעת מתברר שזו אסטרטגיה.

אם כך, לא רק "וונדר וומן 1984" יהיה זמין מיידית בפורמט ביתי עם הפצתו, אלא גם שלל סרטים אחרים, בהם סרטי ההמשך של "מטריקס", "ספייס ג'אם" ו"יחידת המתאבדים", עיבודים מחודשים של "חולית" ושל "טום וג'רי" ומה לא.

חולית 2020. טוליפ מדיה,
ומה עם ישראל? מתוך "חולית"/טוליפ מדיה

הסרטים יהיו זמינים במשך שלושים יום ב-HBO MAX (שוב, רק בארצות הברית), יחד עם ההפצה הקולנועית, ואז ייעלמו מהשירות, לפני שיחזרו לפלטפורמות ה-VOD השונות בהתאם לחלונות ההפצה הרגילים. מהפך.

באולפני וורנר אומרים שזה צעד חד-שנתי בלבד, וכי ב-2022 יחזרו לאסטרטגיית ההפצה הרגילה. "אף אחד לא רוצה שהסרטים יחזרו למסך הגדול יותר מאיתנו", הצהירו מנהלות ומנהלי התאגיד. "עם זאת, המציאות היא שרוב האולמות בארצות הברית יפעלו בצורה מצומצמת לאורך 2021, ואנחנו רוצים לאפשר לקהל שלא תהיה לו גישה או נכונות לשוב לאולמות הזדמנות להתענג בכל זאת על הסרטים המדהימים שלנו. מבחינתו, זה מצב של Win-Win".

עד כמה וורנר באמת מתכוונים למה שהם אומרים? שתי שאלות עולות כאן - האם, מרגע שהצעד ייצא לפועל, אפשר יהיה אי פעם לסגת לאחור ולסגור את חלונות ההפצה מחדש כפי שהיה לפני הקורונה? והאם המגיפה היא רק תירוץ, שמאפשר לוורנר לעשות את מה שהיו רוצים ממילא, ולנתב את המשאבים שלהם לעבר הסטרימינג כדי להתחרות בנטפליקס? והשאלה השלישית - מתי משהו מכל זה יהיה רלוונטי גם אלינו? זו אחת התקופות הדינמיות בתולדות הוליווד, ואין ספק שהחודשים הקרובים יביאו איתם עוד הרבה תשובות חדשות ומעניינות לשאלות הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully