וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמורת סכום של תשע ספרות: הקטלוג של בוב דילן נרכש בידי יוניברסל

7.12.2020 / 14:37

"זאת היתה הזדמנות של פעם בחיים שהפכנו למציאות": תמורת סכום ענק, יוניברסל רכשו את הקטלוג המלא של בוב דילן, והצהירו - "אנחנו בטוחים שגם בעוד מאות שנים, העולם ימשיך להוקיר את המוזיקה ואת המילים שלו"

טריילר בוב דילן במסע הופעות 1975: סרט תיעודי מאת מרטין סקורסזה, Rolling Thunder Revue/נטפליקס

שבוע לאחר שהקטלוג של סטיבי ניקס נמכר תמורת מאה מיליון דולר, עסקה גדולה עוד הרבה יותר מרעישה את עולם המוזיקה האמריקני: הקטלוג המלא של בוב דילן, שעד כה נוהל בידי סוני, נמכר במלואו ליוניברסל.

ואלה המספרים שמבהירים עד כמה מדובר בעסקה משמעותית: הקטלוג כולל זכויות יוצרים על יותר משש מאות כותרים, ומתפרש מ-1962 ועד השיר "Murder Most Foul", שיצא השנה. כל זה שווה סכום שלא פורסם, אבל מעריכים כי הוא במחוזות תשע הספרות.

מדובר בעסקה שכבר כעת מעריכים כי יהיה קשה להתעלות עליה בעתיד. זאת, כיאה להיותו של דילן המוזיקאי היחיד שזכה בפרס הנובל לספרות, ומי שמכר מעל 125 מיליון עותקים מאלבומי ועד הקורונה, קיים מאות הופעות מדי שנה ברחבי העולם.

במסמך פנימי שהופץ ביוניברסל לרגל המכירה, התגאה מנכ"ל חטיבת המוזיקה, לוסיאן גראינג': "זאת היתה הזדמנות של פעם בחיים, והפכנו אותה למציאות". מנכ"לית חברת ההפצה, ג'ודי גרסון, הוסיפה: "לייצג את גוף העבודה של אחד מכותבי השירים הגדולים בכל הזמנים זו פריבילגיה ואחריות. אנחנו מצפים בקוצר רוח לעבוד עם בוב ועם הצוות שלו ולהבטיח שימשיך לגעת ולעורר השראה בדורות חדשים של מעריצים, של אמנים ושל יוצרים. זאת לא תהיה הגזמה להגיד שגוף העבודה העצום שלו רכש את אהבתם ואת הערצתם של מיליארדים ברחבי העולם, ואין לי ספק שגם בעוד מאות שנים, נמשיך לנגן, לשיר ולהוקיר את המילים ואת המוזיקה שלו".

בוב דילן. GettyImages
יישאר איתנו לנצח. בוב דילן/GettyImages

הבשורה הזו מצטרף לרצף של עסקאות דומות, בהיקפים נמוכים יותר, שהתרחשו לאחרונה בתעשייה, אבל היא יוצאת דופן גם בגלל המעמד של דילן וגם בשל עובדה אחרת: בניגוד לרוב המקרים הקודמים, הפעם רוכשי הקטלוג אינם קרן השקעות או משקיעים פרטיים מכל סוג, אלא חברת הוצאה לאור מסורתית.

  • עוד באותו נושא:
  • בוב דילן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully