וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי עטור הפרסים קים קי-דוק ("להרגיש בבית") הלך לעולמו כתוצאה מקורונה

11.12.2020 / 14:35

הקולנוען הקוריאני, שזכה בפרסים בפסטיבלים של ונציה, ברלין וקאן, וכמה מסרטיו היו פופולריים מאוד בישראל ("להרגיש בבית", "אביב, קיץ, סתיו, חורף ו...אביב"), הלך לעולמו בשל סיבוכים הקשורים בקורונה. לפני כמה שנים הואשם בתקיפה מינית של כמה נשים ועזב את מולדתו

יח"צ - חד פעמי

לפי דיווחים בתקשורת הבינלאומית, הבמאי הדרום-קוריאני קים קי-דוק הלך לעולמו. הקולנוען פרץ בתחילת המאה הנוכחית הודות לסרטים כמו "אביב, קיץ, חורף, סתיו...ואביב" ו"להרגיש בבית", שהיו להיטים קופתיים וביקורתיים ברחבי העולם וגם בישראל - למעשה, בשלב מאוד מסוים, הוא ניצב כאחד מן הבמאים האמנותיים הכי מוכרים ואהובים בארץ.

קים קי-דוק הוא גם הבמאי הקוריאני היחיד בהיסטוריה שזכה בפרסים בכל אחד משלושת פסטיבלי הקולנוע החשובים באירופה - בפרס אריה הזהב בוונציה על "רחמים"; פרס דב הכסף בפסטיבל ברלין על "נערה שומרונית"; ואת פרס "מבט מסוים" בפסטיבל קאן על "אריראנג". בשנים האחרונות, לעומת זאת, האיכות והתהודה של תוצריו הלכה ודעכה.

קים קי-דוק. GettyImages
קים קי-דוק בהקרנת הבכורה של סרטו "אריראנג" בפסטיבל קאן 2011/GettyImages

ב-2017, התפרסמו כמה עדויות של נשים שסיפרו כי קים קי-דוק תקף אותן מינית. הוא הגיש נגדן תביעת דיבה, ובית המשפט בקוריאה דחה אותה, במה שנחשב כצעד משמעותי ל-MeToo במדינה. בעקבות זאת, הבמאי עזב את קוריאה ולאחרונה ניסה להשתקע בלטביה, שם אושפז בבית החולים עם קורונה לפני כמה ימים - והיום נודע על מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully