וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר ג'ון לה קארה הלך לעולמו בגיל 89

14.12.2020 / 0:34

הסופר המצליח והפורה, שנולד בשם דייוויד קורנוול ואימץ את שם העט ג'ון לה קארה, מת לאחר מאבק בדלקת ריאות. הוא נחשב לאחד מן הסופרים הגדולים בכל הזמנים בז'אנר הריגול, אם לא הגדול שבהם, וחתום בין השאר על "המרגל שחזר מן הכפור" ו"המתופפת הקטנה"

יח"צ - חד פעמי

הסופר ג'ון לה-קארה הלך לעולמו בגיל 89. לפי דיווחי התקשורת הבריטית, הוא מת לאחר מאבק במחלת ריאות. "אנחנו באבל עמוק על מותו", מסרה משפחתו.

לה-קארה נחשב לאחד מסופרי הריגול הגדולים בכל הזמנים, אם לא הגדול שבהם. הוא נולד בשם דייוויד קורנוול, ובתחילת דרכו היה מרגל בעצמו. בצד השירות שלו כסוכן חשאי, החל לפרסם ספרים בשם העט ג'ון-לה קארה. לקראת אמצע שנות השישים פרש מן השירות והתמקד בכתיבה, וזכה לתהילה עולמית עם "המרגל שחזר מן הכפור" ב-1963.

כתביו של לה-קארה היו האנטי-תזה לעלילות ג'יימס בונד. בניגוד להן, ספרי הריגול שלו היו קודרים, סגפניים ונטולי זוהר, ושמו את הדגש על הקונפליקטים המוסריים של המרגלים.

ג'ון לה קארה. סטיבן קורנוול,
"ענק בלתי מעורער". ג'ון לה קארה/סטיבן קורנוול

בין ספריו הבולטים ניתן למנות את "טרילוגיית קארלה", שכללה בין השאר את "החפרפרת"; וכן את "המתופפת הקטנה", "בית רוסיה", "החייט מפנמה", "הגנן המסור" ועוד, ולאחרונה "איש שטח". רבים מספריו תורגמו לעברית ורבים היו גם בסיס לסרטים ולסדרות טלוויזיה - מגמה שרק התחזקה בשנים האחרונות. למעשה, לה-קארה הוא אחד הסופרים שכתביהם זכו לכמות הגדולה ביותר של עיבודים קולנועיים וטלוויזיוניים, בטח בז'אנר הריגול.

"הוא היה ענק בלתי-מעורער", ספד לו סוכנו הנאמן ג'וני גלר. "הוא הגדיר את המלחמה הקרה והמשיך לומר את האמת על העולם לולא מורא בעשורים שלאחר מכן. איבדתי מנטור, השראה וחבר. לא יהיו עוד כמוהו".

בריאיון לתוכנית "שישים דקות" לפני כמה שנים סיפר לה-קארה כי סירב לקבל את תואר האבירות הבריטי, מפני שחשב כי תפקידו כסופר הוא לבקר את הממסד ולא להיות חלק ממנו. באותה הזדמנות, תקף גם את כוונתה של מדינתו לצאת מן האיחוד האירופאי, אך בה בעת הדגיש את היותו "בריטי עד העצם".

לה קארה הותיר אחריו את ג'יין, זוגתו מזה כחמישים שנה, וארבעה ילדים.

עוד בוואלה!

ג'יימס בונד לא היה שורד יום אחד בעולם של ג'ון לה קארה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully