וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MGM וכאן יפיקו סדרה תיעודית על משפט אייכמן

14.12.2020 / 17:30

60 שנה לאחר משפט אדולף אייכמן, תופק עליו סדרה דוקומנטרית על ידי חברת MGM העולמית, תאגיד כאן, תדמור אנטרטיימנט ואליס תקשורת. היא תכלול גילויים חדשים וחומרי ארכיון שלא נחשפו עד היום על פושע המלחמה הנאצי, ותעלה בשנה הבאה

בווידאו: תערוכה תציג את תא הזכוכית המפורסם בו ישב אייכמן במהלך משפטו בישראל, 23.1.18/צילום: ערן גילווארג, עריכה: יוסי אלטר

כמעט 60 שנה לאחר שנפתח בבית המשפט המחוזי בירושלים משפטו של פושע המלחמה הנאצי אדולף אייכמן (באפריל 1961), תופק סדרה דוקומנטרית על המשפט ההיסטורי על ידי חברת MGM העולמית, כאן תאגיד השידור הציבורי, תדמור אנטרטייטמנט ואליס תקשורת. על יצירת הסדרה חתומים יריב מוזר, שבין השאר כתב וביים את הסרט התיעודי הישראלי-צרפתי "בן גוריון אפילוג", זוכה פרס אופיר לסרט התיעודי בשנת 2017, והמפיק קובי סיט. הסדרה צפויה להיות משודרת במהלך שנת 2021.

מהתאגיד נמסר כי הסדרה תכלול גילויים חדשים וחומרי ארכיון שלא נחשפו עד היום, והיא תחשוף מקרוב את דמותו של אייכמן ואת אופן ודרכי החשיבה שלו, בעת שהיה האדריכל ליישום הפתרון הסופי של יהדות אירופה. בסדרה ישולב ראיון נדיר עם אייכמן שנעשה במקום המחבוא שלו בארגנטינה שנים ספורות לפני שנחטף. בריאיון, אייכמן פורש את משנתו האידיאולוגית ואף מצדיק את תפקידו המשמעותי בביצוע הפתרון הסופי.

אדולף אייכמן. AP
אדולף אייכמן/AP

לפני מספר חודשים צולם בישראל סרט עלילתי, "התנור" שמו, העוסק בחברה הישראלית בזמן משפט אייכמן, בבימויו של ג'ייק פאלטרו, אחיה של גווינית'. עמוס תמם היה אמור לשחק את אחד ממאבטחיו של אייכמן בסרט אך בגלל שנכנס לבידוד, הוחלט להחליפו בשחקן אחר. באוגוסט 2018 יצא סרט הדרמה האמריקני "מבצע פינאלה" בבימוי כריס וייץ, בו כיכבו בין השאר בן קינגסלי וליאור רז, שתיאר את מאמצי המודיעין הישראלי בלכידת אייכמן.

אייכמן היה מהאחראיים הראשיים לביצוע תכנית הפתרון הסופי להשמדת היהודים בשואה. בשנת 1960 נלכד על ידי המוסד בארגנטינה והובא למשפט בישראל. הוא הורשע, נידון למוות בתלייה והוצא להורג במאי 1962.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully