וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילה אלמגור ספדה לבעלה יעקב אגמון: "כאב לו מה שעשו השנה לתרבות"

16.12.2020 / 16:17

אלמנתו של אגמון, שהלך לעולמו היום בגיל 91, ספדה בכאב לבעלה: "זכיתי בחבר, באהוב, במאהב. אמרתי לו 'ביום שלא תצחיק אותי, אני נפרדת ממך'. כאב לו איך דחקו השנה את התרבות, זרקו אותה, בזו לה וחיסלו אותה"

בווידאו: גילה אלמגור סופדת לבעלה יעקב אגמון/צילום: יותם רונן

השחקנית גילה אלמגור, אלמנתו של יעקב אגמון שהלך היום (רביעי) לעולמו בגיל 91, ספדה לו בכאב. "זכיתי להיות חברה, אהובה ומאהבת של יענק'לה", אמרה בשיחה עם וואלה! תרבות. אגמון נחשב לאחד האנשים שהשפיעו יותר מכל על חיי התרבות והתיאטרון במדינת ישראל וכיהן בין השאר כמנכ"ל תיאטרון הבימה. ההלוויה תתקיים מחר בשעה 12.00 בצהריים בבית העלמין בקיבוץ שפיים.

"הראייה התרבותית שלו הייתה כל כך רחבה. ההתייחסות שלו לתרבות לא הייתה כאל מקור לעשיית מופעים אלא כבניית חזון, גם בתיאטרון בימות וגם בהבימה", הוסיפה. "חזרנו מאמריקה אחרי שנתיים בהן למדו, והוא הקים את תיאטרון בימות מכסף פרטי שלא היה לנו. לא הייתה לנו אגורה, ואמרנו - יהיה מה שיהיה, אז נמשכן את עצמנו. והדבר הראשון שהוא עשה היה להזמין מחזה מניסים אלוני, זה היה 'הכלה וצייד הפרפרים', מחזה לשני אנשים שבו שיחקנו יוסי בנאי ואני. הוא עשה תרבות וחלם תרבות. יש קלסרים מלאים ברעיונות שהוא ביצע ולא ביצע".

גילה אלמגור, יעקב אגמון. איציק בירן,
יעקב אגמון וגילה אלמגור/איציק בירן

"הוא באמת שילב בין עממי לאינטלקטואלי. היה בעל כושר ארגוני יוצא דופן. הוא היה גם מנכ"ל וגם מנהל אמנותי. הוא אף פעם לא עבד תחת מנכ"ל או מנהל אמנותי, תמיד הוא עשה את שני התפקידים. אמר, 'אני יש לי את החזון האמנותי ואני גם ארוץ אחרי הכסף, ומי שלא ייתן לי דרך הדלת אני אחזור דרך החלון'. באמת אין אנשים כאלה".

"אני מתרגשת מכך שמספידים אותו במילים כמו 'דגל התרבות יורד לחצי התורן'. אני זכיתי. באמת זכיתי - בחבר, אהוב ומאהב. וכמה שהוא הצחיק אותי. אמרתי לו - 'ביום שלא תצחיק אותי, אני נפרדת ממך'. התחתנו בצ'יק צ'ק, כי אימא שלי אמרה שאם ניסע לאמריקה בלי להתחתן - היא תמות. אמרתי לה, אימא תפסיקי, ועשינו את זה ברבנות צ'יק צ'ק. ומתחת לחופה בכיתי, אז הוא אמר לי בחוש ההומור שלו: 'מתוקה שלי, אל תבכי, זה רק לעשר שנים'. ואתה חושב שאני לא ספרתי בשנה העשירית? היינו חותמים חוזים, ארבע פעמים התחתנו וקיווינו לחתונה החמישית.

"כל כך כאב לו מה שקורה לתרבות. מאז פברואר היינו בסגר בבית בגלל מחלת רקע ומפאת גילנו. חשבנו שזה יימשך חודש, חודשיים. כשהבאנו מה קורה לתרבות, איך דחקו אותה, זרקו אותה, בזו לה, חיסלו אותה - זה כאב ליענק'לה מאוד. הוא אמר, 'תראי, יש טיסות לפה ולשם, חוזרים ובאים, מטוסים מלאים, אז אי אפשר לפתוח אולמות תיאטרון? אי אפשר לשחק בפארק?' הכל כל כך כאב לו. הוא דחה את התיאטרונטו השנה, וכבר תיכנן את התיאטרונטו של 2021. הכל היה על השולחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully