וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם תרצי" של חנן בן ארי הוא השיר המושמע בשנת 2020; עלייה בהשמעת הזמרות

21.12.2020 / 16:03

מסיכומי ההשמעות ברדיו לשנת 2020 עולה כי "אם תרצי" של חנן בן ארי הוא השיר הישראלי המושמע ביותר, אייל גולן הוא הזמר הכי מושמע, וחלה עלייה מגמתית בהשמעת זמרות. בנוסף חלה עלייה קלה של 2 אחוזים בהשמעות המוזיקה הישראלית ברדיו ב-2020 מוכת הקורונה

חנן בן ארי בהופעה בביתו/מערכת וואלה! תרבות

"אם תרצי" של חנן בן ארי הוא השיר הישראלי המושמע בתחנות הרדיו ביותר בשנת 2020, במקום השני השיר "Further Up" של סטטיק ובן אל ופיטבול, במקום השלישי "איפה את" של אליעד - כך עולה מנתוני סיכום 2020 של אקו"ם, על פי נתוני מערכת AcumOnAir. בהמשך העשירייה בסדר יורד "מיליון דולר" של נועה קירל, "סיבובים" של עדן חסון, "שבוע טוב" של אברהם טל, "לא יוצא למסיבות" של מרגי, "רק תגיד" של דיקלה, "מורידים את הירח" של שלומי שבת ואליעד, ובמקום העשירי "מאושרים" של דולי ופן, לירן דנינו ונועה קירל.

מסיכומי השנה בהשמעות הרדיו עולה עוד כי אייל גולן הוא הזמר הישראלי המושמע ביותר, במקום השני עומר אדם ובמקום השלישי שלמה ארצי. אחריהם, בסדר יורד, אריק איינשטיין ז"ל, עדן בן זקן, שלומי שבת, שרית חדד, עדן חסון, איתי לוי ואליעד.

עוד מתברר מהנתונים כי חלה בשנת 2020 עלייה מבורכת ומגמתית בכמות השמעות השירים של זמרות ברדיו הישראלי, ביחס לשנתיים שקדמו לה. על פי סיכום השנה של אקו"ם לשנה הלועזית האחרונה, ברשימת 20 השירים המושמעים ביותר השנה כלולים שבעה שירים שנשים מבצעות (הגם שרוב השירים האלה מבוצעים על ידי נשים וגברים במשותף). בסיכום האגודה לשנת 2019 הופיעו שישה שירים שבוצעו על ידי נשים לבד או בשיתוף גברים במצעד 20 השירים המושמעים, ובשנת 2018 באופן עגום נכנסו שתי נשים בלבד (נטע ברזילי ועדן בן זקן) לרשימה הזו.

סטטיק ובן אל. משה נחמנוביץ',
שנת 2020 היתה עבורם מאוד מוצלחת. סטטיק ובן אל/משה נחמנוביץ'

נתון מעניין נוסף: בשנה הלועזית האחרונה ומוכת הקורונה חלה עלייה קלה של שני אחוזים בכמות השמעות המוזיקה הישראלית בכלל תחנות הרדיו ביחס לשנה הקודמת: 60% ב-2019 לעומת 62% ב-2020. העלייה בולטת במיוחד בתחנות גל"צ וגלגלצ - שם המוזיקה הישראלית זינקה מ-52% ל-58% השנה. בתחנות הרדיו של תאגיד כאן כמות השמעות המוזיקה הישראלית נשארה ללא שינוי - 61% השנה וגם בשנה שעברה.

עוד התברר כי אבי אוחיון הוא הפזמונאי והמלחין הישראלי המושמע ביותר זו השנה השנייה ברציפות, יעקב לאמעי המעבד המושמע ביותר, והשיר "Blinding Lights" של דה וויקנד הוא השיר הלועזי המושמע ביותר בשנת 2020 ברדיו הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully